Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 19 november 2010

Av Larsson - 19 november 2010 01:35

Jag och Grabbarna går ut för att möta världen en helt vanlig onsdag i november.


  

Först en kort kontrollspaning över omgivningarna.


- Vad säger du Brorsan, känns stabilt va´?  


När de två kommit överens om att så är läget, traskar vi iväg...


utmed stigen.  


 

Grabbarna tar som vanligt täten. 


Nattgammal is här och var och... 


frost på marken. 


Luften är klar och krispig och fylld av spännande dofter. 



- Ska vi gå ner och titta på bäverhyddan? föreslår jag 


Mot hyddan, svarar Ymer och tar ut riktningen.  


- BÄVER! tänker Gurra och slickade sig lystet runt munnen.


- Du Gusten, tänk inte ens tanken!! säger jag barskt även om jag nog inser att han ger fullständigt fadderulingen i vad jag tycker om hans tankar.


     

På väg ned mot hyddan ser vi spår efter den energiska bävern. 


Grabbarna känner även doften men av själva bävern ser vi intet.


Det var knappt vi ser något annat heller för hela sjön är insvept i frostig dimma.   


Nu ser jag iaf hyddan, skäller Ymer


Framme vid hyddan konstaterar jag raskt att Herr Bäver hade renoverat lite på sin hydda. Han hade t o m påbörjat...


en utbyggnad av bostaden.

Aha, jag kanske kan få några tips, tänker jag glatt och tar mig en närmare titt...


Fast...njaee, vid närmare eftertanke....det här verkar mera vara ett fall för Timell´s "Fuskbyggarna"...


Vi lämnar bävern och hans byggprojekt och övergår till att träna.


Vi övar Sitt-på-stubbe och.... 


Sitt-på-rumpa.


Sen får Grabbarna nog och vi...  


...vänder hemåt.  


Där släpper jag lös skaparkraften och vinterdekorerar mitt altanräcke. Tycker själv att det blev väldigt vackert. Och originellt... ;)


Efter detta var det Qubas tur att komma ut för lite kvalitativ träning. Vi övar Fot och vi filar på Sitt och Stå. Hopp, Plats och Apport kom därnäst (fast inte samtidigt då förstås ;) och sen avslutas allt med Skall. Jösses, vilken resonanslåda den grabben har! 

Det blev inga bilder från träningen. Nog för att jag kan hålla många bollar i luften men när bollarna byts mot kamera, apportbock, gottisar och 40 kilo schäfer - nej, det är mer än jag klarar.


Nu slår klockan eftermiddag och det är bara att dra sig inomhus för att "kura skymning".


Gusten på sin fäll...  


Quba nedanför soffan och Ysterkvisten...tja, var ska sleven vara om inte i....  


soffan!! :)  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards