Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 10 januari 2011

Simma - sam - badanka

Av Larsson - 10 januari 2011 22:35

Om man nu inte vill pulsa i snö upp till öronen eller halka runt i Fotgående på en hjälpligt skottad yta (i storlek inte större än en parkeringsplats modell Familj utanför ICA) i sin iver att sysselsätta hunden, vad gör man då?


Jo, man åker till badhuset!


För Quba var det premiär med bassängbad.  Och då även, med badhus.


- Äsch, det kan väl inte vara så märkvärdigt, sa jag hurtigt och tog handduken under ena armen. Under den andra armen tog jag inget för Quba kunde gå för egen maskin ;)


Eller gå och gå...mera kanske...hasa. Eller kasa....

Med benen så brett isär som hans anatomi tillät och med den lägsta av kroppställningar som världen skådat och med pälsen lite lätt utstående tog vi oss  sakta, saaaakta runt bassängen.

Jamen herrejösses!!! Det kändes ju mer som att släpa runt på en gigantisk svart, lurvig spindel än en välväxt brukshund.


Nåväl, jag har ju inte vett att skämmas så jag lockade envist  med mig "spindeln" i ytterligare några varv och sen; Flytväst på!


Därefter uppstod någon minuts tvekan då Simfrökens blick gick från min flytvästförsedda spindel till gångrampen i plåt och tillbaka till spindeln....

Min blick följde hennes men frös vid gångrampen.


- NO WAY!!!! tänkte jag, där kommer han inte att gå. Inte utan att ömsa!!!


Precis när jag såg Qubas premiärdopp rinna ut i sanden, kom Simfröken med lösningen.


- Du, vi lyfter ner honom i bassängen, sa hon och två handfasta tag senare låg han och guppade i vattnet.


Heder åt en sån snabbtänkt Simfröken! ;)


 

Först var det lite osäkert och ringrostigt...


och inte blev det bättre av att jag lade mig i. Herregud, ser ju som jag ska dränka den stackarn´!


Men snart hittar han rytmen...


och bollen :)


- Wow, en boll till. Den tar jag!


- Snart, alldeles snart tar jag den!!



- Nu kommer ni banne mig inte undan....


- G L U F S ! ! !


Tog inte många minuter innan spindeln var ett minne blott. I bassängen huserade nu en säl som bara simmade och simmade och simmade. Och som bönade och bad att bollen skulle kastas...


- Jag vill att du kastar bollen, fattar du? K.A.S.T.A ! ! !


- Snäääääälllla......


- Nähä, då var det roliga över, suck....     


* * * * *  

 

Nu var det inte bara Quba som fick simma. Även hans kompis Ojoj skulle få doppa sig.


Ojoj har badat i bassäng förut och hon hade inga som helst problem med rampen.


Däremot var hon liiite tveksam till själva badandet... 


- Vänta lite nu...har JAG sagt att jag vill bada? Va???


-  Jag VILL inte, säger jag ju!! 

 

- Jag tänker INTE bada!!!


- Sådär, nu har jag badat....


K L A R T ! ! !        



Här fick matte M rycka in och tala den lille hunden tillrätta, locka och pocka och stryka medhårs. Allt medan Ojoj klamrade sig fast vid bassängkanten ;)  


Därefter tryckte hon lite där fram och....


lyfte lite därbak och...


sen ville Ojoj bada och simmade som bara den! :)       

      

 
 
Irene

Irene

11 januari 2011 08:43

Du Larsson, det ser nästan ut som om även du tagit ett dopp... på den där sista Quba-bilden!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

11 januari 2011 19:54

Jodu, nästan så :) Jag tyckte jag var om mig när jag iklädde mig regnställ men till nästa gång undrar jag om inte våtdräkt vore bättre. Eller bikini... ;)

 
Bitte

Bitte

11 januari 2011 11:49

Hundbad! DET vore ju grejen. I stallet, som ändå står tomt. Du Larsson, om vi gör ett hundbad i stallet, kommer Quba och simmar då?

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

11 januari 2011 19:47

Har du ett stall? Som bara står tomt???
Det tycker jag genast du ska ändra på!!
Jag tycker att du genast fyller stallet med hundbad, hundmassage, hundrelax, hundmindfulness osv osv.
Självklart kommer Quba och testkör anläggningen. Jag kommer oxå men ser mig mera inriktad på det kulinariska, typ ett glas rött & en härva pasta ;)

 
P&S

P&S

11 januari 2011 18:33

Ojoj är sååå fin, inte träffat henne på väääldigt länge så kul att kunna se bilder här!
Slänger upp en valpbild på henne i vår blogg imorgon! :)

http://eahunddagis.blogg.se

Larsson

11 januari 2011 19:31

Då blir M glad! :)

 
Ingen bild

A-K

11 januari 2011 22:17

Larsson! Ta med dig dina grabbar på en utflykt hit så åker vi till Gustavsvik och åker vattenrutschbana, det tror jag grabbarna skulle gilla! Anmäler Gustavsvik till DO om dom inte släpper in oss :-)

Larsson

11 januari 2011 23:29

Alltså här känner jag att vi är nåt på spåren! Vattenrutschbana, DET är ju den optimala badformen. Gurra Aktersnurra skulle ÄLSKA det!! :)

 
Ingen bild

A-K

11 januari 2011 22:33

Kom helt plötsligt att tänka på långbad och tvångströja, undrar vad det kommer sig? :-)

Larsson

11 januari 2011 23:26

Du har väl ätit nåt olämpligt förstås... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards