Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Som en klockarkatt...

Av Larsson - 11 januari 2011 04:15

En dag när anno 2011 är väldigt nytt, träffar Ymer goldentiken Golden och westiehanen Westie.



Redan vid första ögonkastet tycker Ymer att Golden är en riktigt kalaspingla!



Han glömmer fullständigt bort Westie och har bara ögon för Golden.




Vart hon springer,  springer han efter...



...med något lystet i blicken! 



Till en början uttalar han sin kärlek på ett ganska vuxet och balanserat sätt.



Men när hon likt fluffig sockervadd skuttar iväg i den solvarma snön, kan han inte hejda sig.



- Åh, vad du är vacker, dig vill jag ha valpar med!!! utropar han och visar nu sin kärlek på ett något mer handfast sätt...



Och visst har hon något speciellt...



det kan ju vem som helst se ;)


- HALLÅÅÅÅ! Har ni glömt mig??


- Okej, jag fattar. Tredje hjulet, liksom.


- Äh, jag går väl då....


- ...eller kanske inte. Lite väl mycket snö i den riktningen...




Vid det här laget är Ymer fast. Han vill inte bara ha valpar med den ljuvliga Golden...




han är dessutom kär, kär som en klockarkatt!   

 
 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

11 januari 2011 07:17

Jea tycker sig se en viss likhet med ett annat par;
Den långbenta blonda Victoria Silvstedt och hennes lille kortbente gråhårige man... ;)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

11 januari 2011 19:55

HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!

 
Irene

Irene

11 januari 2011 08:36

Huliganen läste inlägget och försvann sedan raskt. Jag hörde honom muttra något om att gå och ta en kall dusch... jojo, det är fler än Ymer som gillar långbenta blondiner!

Fantastiska bilder!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

11 januari 2011 19:54

Hahahaha!!!

 
Ingen bild

A-K

11 januari 2011 22:11

Så härligt att få se lille Ymer på friarstråt, är själv också väldigt förtjust i golden retriever men föredrar de mörkare. SJÄLVKLART är västgötaspets favoriten!!!!

Larsson

11 januari 2011 23:42

Det var allt tur för dig det, A-K!

Annars hade Grabbarna Grus fått mindervärdeskomplex och jag hade fått ett sjå med att bygga upp deras självförtroende.
Som de känsliga och fragila själar de är....host, host

 
Ingen bild

A-K

11 januari 2011 23:44

Fick hemskt dåligt samvete nu för min kommentar om färgande hundar.... Förlåt lilla söta Golden du är jättefin!

 
Ingen bild

Larsson

12 januari 2011 06:28

A-K; Nu känns allt mycket bättre, tycker iaf Ymer. OCH hans nya flickvän ;)

 
Qsinen

Qsinen

12 januari 2011 09:17

Inga krusiduller utan ren kärlek rakt på - visst är det härligt! Äkta blondin med mjuka lockar och långa slanka ben i kontrast till en friserad sträv knubbig typ; tja vad säger man? Valet känns igen som en prototyp för filmindustrin "Men prefer blonds" exv. Det som gör Ymer exellent är hans fulla fokus passande hans karaktär Agent Ymer Ysterkvist.

http://www.dogart.se

Larsson

14 januari 2011 00:23

Ja, visst är det underbart!
Inget tjafs, inget förspel utan bara sådär självsäkert: Pang på rödbetan! :))

 
Ingen bild

Lars P

12 januari 2011 17:04

Det är helt rätt Ymer att Du testar lite för det är bättre att lyssna till strängen som brast än att aldrig spänna bågen !!!

Larsson

14 januari 2011 00:16

Precis så, även om det i Ysterkvistarens värld heter;
"Bättre lyss till säng som brast än aldrig sätta på någon" :D

 
Kerstin

Kerstin

12 januari 2011 18:09

Ack den kärleken, kan göra vem som helst peronlighetsförändrad;-)

http://kerstinnilsson.blogspot.com

Larsson

14 januari 2011 00:09

Och -förundrad ;)

 
Anna

Anna

13 januari 2011 22:02

Hur söt är han inte, Ymer. Det riktigt syns hur stiiilig han tycker att han är :)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

Larsson

14 januari 2011 00:04

Ja, inte hade han nån tanke på att han var en kulpåse kort :))

 
Ingen bild

Gunvor

14 januari 2011 13:53

Härliga foton som vanligt !Skönt att se, att Ysterkvisten är i form igen.

Larsson

14 januari 2011 17:02

Tack! :)

Ja, det är VERKLIGEN skönt att Ymer hittat tillbaka. Speciellt om man betänker hur illa ute han var! Efter allt som hänt har jag iaf insett att en vätte i allmänhet och Ymer i synnerhet, INTE viker ner sig i första taget. Det känns otroligt gott att få ha en sån jycke i sin flock!!

 
Ingen bild

Annika

16 januari 2011 22:42

Vilka underbara bilder hälsar Huliganens moster!

Larsson

16 januari 2011 23:18

Ah, en ny läsare!!!
*klappar i händerna av förtjusning*

Jag ÄLSKAR nya läsare (ja ja, jag älskar er andra oxå) och särskilt förtjust blir jag ju när det är en släkting till Huliganen.
Mycket välkommen ska hon vara! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards