Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Larsson - 24 januari 2011 19:00


Ah, va´tusan - jag kör på när jag ändå har ångan uppe.


Idag var det ingen som fyllde år (gudskelov, för det!!) utan idag var det en vanlig dag. En måndag. Iaf hemma hos oss.


Plusminusnoll grader, lite takdropp, enstaka toner av fågelsång och några strimmor solsken. Det är inte utan att det känns som.....våren? *smakar på ordet*

Jomen banne mig, SÅ är det! Det är lite vår i luften!! Okej, att betoningen ligger på "lite" men ändock. :)


Det stod "Gåträning" på Gustens schema idag. På med fina selen och sen iväg.



I början var han mycket seriös och fokuserad.


Kanon, tänkte jag.


Det var i princip vad jag hann tänka innan det barkade på pipsvängen...


- Du, jag ska bara träna lite Liggskall först


- Och Armhävning, DET var länge sen jag tränade!


- Å "Ormen", jag måste bara få göra "Ormen"


- Vänta, jag ska bara göra en snöängel oxå!


- Du Morsan, det här med Gåträning - det var ju skitskoj!!

 

SUCK!!!


Får hoppas att morgondagens simträning går bättre...


Z Z N A A A A R K....  

 

(Det är INTE er dator det är fel på! Bilderna har en lite konstig färgåtergivning då de är tagna med mobilen) 

Av Larsson - 24 januari 2011 18:08


När jag nu ändå är på gång så slänger jag in lite bilder på gårdagens spårträning också.



Quba har gått upp en nivå i sin spårträning och tränar nu spårupptag.

(notera Handen som så pedagogiskt visar spårriktningen. För er läsare, alltså. Quba får allt lita på sin näsa ;)



Kolla kolla!!! Jamen, INTE ett öga är torrt...på matte ;)



Sen tuffar han iväg.



Och där bakom stenen, 1:a apporten.



Funna apporter måste betala sig och i Qubas fall är det dragkamp som gäller!


(vill bara förklara; den "utväxt" ni ser bak på min jacka (se grön pil ) är inte någon sjukligt svulst utan Qubas slutbelöning. Om ni orkar titta till slutet kommer ni att få se den. Och det säger jag, den är väl värd att vänta på! Fråga Quba :)



Spåret fortsätter med en vägövergång.



Inga problem!



Upps, vad har vi här då?


  


En apport! Duktigt, duktig!! 


Som ni kanske ser så är Quba liiite mycket Lean Mean Flismaskin när det kommer till träapporter. Att lämna över en hög med spån efter ett tävlingsspår gör ju inte att man slår poängrekord precis. Visst, med lite klister och tejp så går de säkert att återskapa men jag tror att domarna ändå kommer att ha synpunkter ;)

Så...detta måste vi öva särskilt på.



Vi spårar vidare.



Över fält...



... och genom skog, eller ja, dunge iaf ;)



Över vall och ut i traktorspår och där...



...hittar han "Slutet".



Matte blir lycklig och klappar i händerna!



Quba blir lycklig och vill ha sin belöning!



DEN var väl värd att vänta på? Det tycker Quba iaf :))



Av Larsson - 24 januari 2011 17:08


Igår firade vi födelsedag så det stod härliga till :)


Ymer bugar, vinkar, rullar runt och tackar för alla gratulationer han fick. Och för paketen! Speciellt  "korvarna" med vom som A & G hade med sig. Fast där var det nog inte så mycket Tack! utan mera Ro hit!! som gällde.

Suck, stundtals är det inte mycket vett & etikett över den jycken...

 

Nu kan man ju inte bara stoppa huvudet fullt av gottigheter utan att kompensera  med lite friluftsliv. Alltså fick det även bli Vedhämtning. Tursamt nog var grannen, tillika Pensionatsföreståndarinnan, ledig och kunde vara oss behjälplig med fotograferingen.  Tack, tack! Det gjorde du bra :)


Full fart mot vedskjulet!!


Han hugger tag i första bästa....


...och sätter fart tillbaka! 


- Tjoho Morsan, här kommer jag med värmen!!



Ett hyfsat ordningssamt avlämnande...




 

...och därefter "löneutbetalning"!


(Ett klargörande; det SER ut som jag fullkomligt trycker bollen in i gapet på honom men faktum är att det är HAN som är glupsk. Dessutom har han dålig koll på gap kontra boll och ev storleksskillnader ;) 


När jag började öva detta med vedhämtning så var tanken att Ymer skulle lägga klabbarna i vedkorgen men den visade sig vara för hög. Jovisst, alldeles på tok för hög för en linjalhög hund !! 

Därför kör vi nu så här tills jag finner någon som saluför en vätteanpassad

vedkorg :)  


Jag slänger in ytterligare en bild, en stilstudie av vedbärande hund.


Fart, fläkt & kraft!! :D

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards