Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Gårdagens födelsedagsfirande

Av Larsson - 24 januari 2011 17:08


Igår firade vi födelsedag så det stod härliga till :)


Ymer bugar, vinkar, rullar runt och tackar för alla gratulationer han fick. Och för paketen! Speciellt  "korvarna" med vom som A & G hade med sig. Fast där var det nog inte så mycket Tack! utan mera Ro hit!! som gällde.

Suck, stundtals är det inte mycket vett & etikett över den jycken...

 

Nu kan man ju inte bara stoppa huvudet fullt av gottigheter utan att kompensera  med lite friluftsliv. Alltså fick det även bli Vedhämtning. Tursamt nog var grannen, tillika Pensionatsföreståndarinnan, ledig och kunde vara oss behjälplig med fotograferingen.  Tack, tack! Det gjorde du bra :)


Full fart mot vedskjulet!!


Han hugger tag i första bästa....


...och sätter fart tillbaka! 


- Tjoho Morsan, här kommer jag med värmen!!



Ett hyfsat ordningssamt avlämnande...




 

...och därefter "löneutbetalning"!


(Ett klargörande; det SER ut som jag fullkomligt trycker bollen in i gapet på honom men faktum är att det är HAN som är glupsk. Dessutom har han dålig koll på gap kontra boll och ev storleksskillnader ;) 


När jag började öva detta med vedhämtning så var tanken att Ymer skulle lägga klabbarna i vedkorgen men den visade sig vara för hög. Jovisst, alldeles på tok för hög för en linjalhög hund !! 

Därför kör vi nu så här tills jag finner någon som saluför en vätteanpassad

vedkorg :)  


Jag slänger in ytterligare en bild, en stilstudie av vedbärande hund.


Fart, fläkt & kraft!! :D

 

 
 
Bitte

Bitte

24 januari 2011 18:05

Bäste Ymer!
Din mamma har helt missuppfattat det där med födelsedagsfriande. Jobb, bah!Friluftsliv på sin födelsedag: tsss! Tårta, ska det vara. Champa...eh, korvar. Ben! Och sedan ska man baraligga i soffan och smucka (betyder: titta på och njuta av) med sina presenter. Här hade jag tänkt förlägga MIN födelsedag till Ymerboda för att ni verkar ha det som trevligt och trivsamt men hur fel hade inte det varit? Nej, Ymer får komma hit nästa år och fira födelsedag med full fest (som Heidi Billkvam säger).

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

24 januari 2011 19:58

Men jag då??? Jag tycker också om fulla fester. Ju fullare desto bättre, det har jag alltid sagt. Om fester, alltså.

Så, se upp där nere i Skåneland - nästa år kanske vi står där på trappen. Allihopa!!! :)

 
Ingen bild

A-K

26 januari 2011 16:47

Tycker även att lilla fina duktiga arbetande födelsedagsbarnet Ymer borde ha sele som övriga familjemedlemmar, på den kan det stå "Fylleridag" (Kan utläsas på två sätt....)

Larsson

30 januari 2011 17:35

HA HA HA!!! Den selen ska jag skaffa. Till min nästa födelsedag :)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards