Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 20 februari 2011

Utflykt

Av Larsson - 20 februari 2011 16:06


Snö, kallt, blå himmel och gul sol, det är som gjort för utflykt det!



Jag tar alla mina Grabbar och från grannhuset ansluter man med så många hundar man lyckas få tag på och sen styr vi kosan ned på isen.



Hundarna skuttar och leker i den mjuka snön.


Innan kaffet serveras ska det tändas brasa. Den lilla motorsågsmannen går in för uppgiften enligt...



...konstens alla regler. Torra pinnar, lite vass och lite fler torra pinnar...



Ymer tycker att det där med eld kunde man vara förutan. "Sicket trams" utbister han och vill att vi går direkt på väsentligheterna såsom att hälla upp kaffe och...



...duka upp av medhavda kardemummaskorpor!


Gurra hoppas att det blir som Ymer vill. För det är Gusten van vid att det oftast blir...



Ymer drar sig inte ens för att hänge sig åt fjäsk och inställsamhet för att få det han vill ;)




Det går knackigt för Den lilla motosågsmannen att få fyr på brasan. Det vill inte riktigt ta sig, liksom. Vi andra håller masken och säger artigt att "Det värmer ju jääättemycket!!" och sen kastar vi oss över fikat!


Efter att ha inmundigat åtminstone två muggar kaffe och sett den lilla brasan snudd på förtvina, kan jag inte hålla mig längre.  

Vad den brasan behöver är kvinnokrafter, mumlar jag och stegar resolut iväg för att finna något eldfängt.


Och som ni vet, "Den som söker skola finna" och strax var jag tillbaka med famnen full som jag med ett...



"Å heeej!" langade på brasan.




Som jag alltid har sagt, ska det ta sig i brasan så gäller det att ha det rätta greppet!


Efter detta är det dax att till fots bege sig hemåt.


  


Hundarna springer fortfarande ystert omkring.



Den lilla motorsågsmannen däremot, han springer inte. Nä, han tar fyrhjulingen.



Och lika glad som jyckarna är över att få sträcka ut i fyrsprång, lika glad är han över att få gasa runt på fyrhjul.


Han åker hit och han åker dit. Och han åker....


...runt en liten bit.


Herre jösses ändå, män och deras maskiner!!! *suckar och skakar sakta på huvudet*



***

 

Ps. Det där med att få fart på brasan - det var inte riktigt sant. Nääe, det var bara lögn och förbannad dikt. Jo, så var det faktiskt :(

Men håll med om att min version var bättre, visst då?! :) Ds

 
 
Irene

Irene

20 februari 2011 17:50

Kardemummaskorpor?! Vankades det såna? Och varför var inte jag där?

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Lars P

20 februari 2011 20:28

Helt underbara bilder igen !! Man blir onekligen imponerad av Dig !!!

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

21 februari 2011 18:35

Din version är ALLTID den bästa Larsson. Ja förutom om jag skulle ha en annan förstås... ;)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

21 februari 2011 20:37

Men....det HAR du väl inte så ofta?
Nästan aldrig, skulle jag tro ;)

 
Ingen bild

Larsson

21 februari 2011 20:47

Irene; Ja, varför var du inte det?? Det fanns ju skorpor så det räckte till dig också, vettu!

Lars P; Du skriver alltid så snälla saker, jag blir ju alldeles generad! ;)

 
Ingen bild

Fd Grannen

21 februari 2011 20:56

Men nästa gång får ni nästan ta med er den STORA Motorsågsmannen. Den lilla kanske funkar bättre vid temperaturer över 0-strecket?
Jodå, har bestämt för mig att jag läste just det, Lilla Motorsågsmannen vid +grader och Stora Motorsågsmannen vid -grader.

Larsson

21 februari 2011 21:30

Selbstverständlich!!!!!

(vilket är utrikiska och betyder ungefär;
Jädrar i havet, det är hos fd grannar man hittar kunskapen. Både om det ena och det andra ;)

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

22 februari 2011 12:57

Nej men OM det var så, OM Larsson... så är min den rätta. ;)

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Larsson

22 februari 2011 19:26

Jea; Ja, OM ja... Men du vet väl att om OM hade funnits då hade gumman skjutit björnen med högaffel ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards