Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

På tal om ingenting...

Av Larsson - 2 mars 2011 21:02

Tillhör ni de som knyter ihop era soppåsar och sen lägger de i nedkastet alt tunnan?


Kunde tro det.


Så gör INTE jag! Nä, jag låter mina påsar med sopor åka en liten tur först.


Ibland får en påse följa med till jobbet. En annan får följa med till frisören.


  

Den här t ex, den fick åka med fram på byn när jag skulle handla mat och potatis.


Och det här med att soppåsarna får sig en liten biltur innan de läggs till slutlig vila, har ABSOLUT INGEN (och här vill jag verkligen betona INGEN! ) koppling till att jag

a) har cirka hundra meter mellan ytterdörr och sopkärl eller

b) har ett bra om än kort, minne.


* * * * *


Vet ni  hur man ser om en hund är normal?


Jag kanske ska precisera.


Hur ser en normal schäfer ut?


Anledningen till att jag frågar är att jag tvivlar lite över min.


Låt mig få visa några bilder...





Nå, vad säger ni - ÄR det här en fullt normal schäfer??


Svar till; Tvivlare

 
 
Ingen bild

Ninnie

2 mars 2011 22:32

Har man så vita fina tänder så är det väl helt normalt att vilja visa upp dem.... Har han varit hos tandis och gjort en blekning?

Larsson

3 mars 2011 00:25

Vita fina = normalt, säger du? Alltså, NU känner jag hoppet spira...

 
Ingen bild

Ninnie

2 mars 2011 22:35

Förresten så brukar mina soppåsar också få en tur på byn... och jag har tio meter till soptunnan. Undrar var det säger om mitt minne? För att göra det hela ändå värre så måste jag passera förbi nämnda tunna för att komma till bilen :=(

Larsson

3 mars 2011 00:22

Minsann, jag har mött min överman! "...tio meter till tunnan", "...passera förbi.."

Jössesamalia, här blev jag allt slagen. Med hästlängder ;)

 
Bitte

Bitte

2 mars 2011 22:36

Kär Tvivlare! Mitt svar kommer kanske att chocka dig även om du redan tvivlar. Men tyvärr: nej, det där är ingen normal schäfer. Normala schäfrar har ovansidan överst. Normala schäfrar visar bara tänderna när det är av nöden tvunget. Mitt förslag är därför: ro hit med den så ska jag fixa till den, schäfern, alltså. Du kan påräkna en åtgärdad schäfer i full bearded colliepäls, storlek samt attityd. Får du ordning på DEN kan byte eventuellt (obs!) blir aktuellt vid senare tillfälle.
Hälsningar
Tvärsäker

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

3 mars 2011 00:17

Bästa Tvärsäker, tack för ditt svar!
Nu blev jag om inte chockad, så iaf omskakad, att mitt tvivel de facto visade sig vara befogat. JÄMRANS!! :(

Men....tänk om den bara ler? Stort! Då är man ju nödd att visa tänderna. Och att le måste väl anses som ganska normalt. Eller...??

Ett förslag; vi väntar med roendet tills vi utrett ärendet vidare.
På återhörande!
/Tvivlaren

 
Jeanette och Dino

Jeanette och Dino

3 mars 2011 06:41

Kära tvivlare. Som de ja-sägare schäfrarna är, är detta endast en min för att göra fotografen till viljes när det gäller att se glad ut på kortet.
Säg; cheeeeeese!!!! Säger fotografen, och det gjorde naturligtvis schäfern. Inget att oroa sig över, fullt normalt alltså. :)
/Tvärsäkrare

http://jeanettesochdinosblogg.blogspot.com

Larsson

3 mars 2011 08:05

Tack Tvärsäkrare, tack för ditt genomtänkta svar!
Det ger mig hopp. Inte bara att den schäfer jag har hör till de normala, utan att han också är flerspråkig. Iaf när det kommer till ostar!

 
Ingen bild

Icke normal A-K

3 mars 2011 07:31

Självklart är Quba en helt "normal" schäfer, man blir ju som man umgås sägs det ju :)

Larsson

3 mars 2011 07:59

...som man umgås med!! Å nej, då ÄR det alltså som jag trodde! Attans oxå....

 
sign. Synnerligen Frågande

sign. Synnerligen Frågande

3 mars 2011 08:30

Du menar att det där är en schäfer? En HUND? Jag måste nog titta igen. Med bästa glasögonen på.

Fast vad det än är; rysligt glad och söt ser den ut! Tycker den kunde arbeta som tandläkarreklam: "Vänd er med fullt förtroende till oss och ni får detta bländvita leende!"

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

3 mars 2011 19:46

Svar till sign Synnerligen Frågande.
Kan det vara så? Att frågan INTE är huruvida schäfern är normal eller inte, utan frågan är om det verkligen är en schäfer??
Känner mig förvirrad. Och lite, lite orolig...

 
Ingen bild

Karin med Y,D o A

3 mars 2011 18:07

Hatar soppåsar och bajspåsar i bilen, så mina påsar får passera bilen utan åktur.
Normal schäfer, ser mer ur som en varulv. Jag och mina flickor föredrar Ymer o Gurra. "Huga" att möta denna best en mörk kväll, ja inte en ljus dag heller för den delen.

Larsson

3 mars 2011 19:52

Du Karin, DET gör jag också! Ogillar sopor i bilen, alltså men när mitt minne nu inte vill samarbeta med mig i den här frågan ja...då blir det som det blir.

VARULV!!!! Herremindar, DET är ju så långt ifrån normalt man kan tänka sig. *snyft...*

 
Ingen bild

A-K

6 mars 2011 21:15

Måste bikta mig angående min sophantering.... NÅGON brukar glömma soppåsarna i hallen och dom kan stå där och lukta gott några dar. Brukar dock bära ut dom till soptunnan när Miljökontoret knackar på då grannarna klagat på soplukt i trapphuset :D

Larsson

6 mars 2011 23:27

Nå ja...om du bara säger några Hello Mary! så är du nog förlåten ska du se ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards