Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Larsson - 1 maj 2011 23:41


Men här är jag! Som ett i raden av vårtecken, liksom :) 


Kanske kommer man hädanefter i Sverige (Världen?) att ranka vårtecknen;


1) tussilago

2) blåsippa

3) fästing 

4) Larsson


Japp, så kommer det nog allt bli. Det där med plusgrader dygnet runt i x antal dygn, töntig fågeldans och rattmuff av - nä, det känns för osäkert.


Nog ordat om detta och över till en liten uppdatering.


=======================


Först var det och sen åkte vi men då kom de och efter det gjorde vi fast då var alla  med utom vi som hade annat för oss eftersom det var söndag..*djuuuup inandning*

 

Nämen vänta nu, nu får jag allt sansa mig!! *andas in....andas ut....andas iiin...*

 

Jo alltså, våren kom till de Larssonska omgivningarna och då blev det bråda dagar...


RISBRÄNNING


 

När det brann som bäst i rishögen kunde jag skymta Ymer genom röken.

 

 

- Visst, absolut, du Ymer, fullkomligt normalt att hundar grillar sina korvar...

 

 

Lika normalt som att slappa på parksoffan... Jösses ändå!!

 

=====================

 

VÅRDOPP



Vid åsynen av badande fågel så kände sig även Quba manad till ett vårdopp.



Fast jag vet inte...så mycket dopp blev det väl inte...



även om Quba nog ville påskina det. Who do ya think ya fool, du tyska hund?? ;)

 

 

Men uppenbarligen blev han uppiggad av badet...



och tog sig för att mäta krafterna med en granrot. Åååå hej!!!!!



Nåt "hå" blev det tydligen inte ;)



Något som Ymer inte var sen att påpeka genom ett "diskret" BLÄÄÄÄ!!!


======================


GRANNSAMVERKAN


På förekommen anledning har jag jobbat stenhårt på att få till en dialog med vissa grannar i området gällande ordningsregler och vett & etikett. Jag kallade till möte, men kom de? Nix! Jag har också försökt ringa, ropa, sätta upp anslag, skriva i sanden och rista i barken men ingen antydan till kontakt.

Ska det verkligen få vara på det här viset?

Va??

Jag tycker inte det! Speciellt eftersom det inte handlar om vilken skitsak som helst.


TILL FAMILJEN ÄLG!


ANVÄND BAJSPÅSAR FÖR BÖVELEN ! ! ! ! !

     

Grannen i 2:an 

 

 


När vi ändå är inne på ämnet grannar så har det flyttat in en ny sådan i området. 

Jodå, i holken vid altanen bor det nu en sån här:



Hoppas vid Gud att han/hon har vett att använda bajspåsar!


========================


VÅRKÄNSLOR


Det har vi väl haft lite till mans men Gusten toppar nog ligan. Han ligger stadigt på nivån Tokkär!!!

 





Som sagt, nivån är stadig - det är bara föremålen som växlar ;)





==========================

KRIS 


Trots sol, värme och kärlek så har vi haft en kris under uppsegling. En Qubakris, närmare bestämt.



Hans "indestructible" boll tappade de första två bokstäverna och ja, ni förstår själva... 

Nu lyckades jag väl avvärja ett totalt sammanbrott genom att lova honom en ny boll men stabilt, det är det INTE!


===========================


HÄLSA


Alla vi har överlevt vintern och känner oss faktiskt både krya och vissa dagar, även raska. Det enda Grabbarna behövt i veterinärbesöksavseende är vaccination.  Självklart tog jag på mig att boka tid åt dem hos Nina. Döm om min förvåning när det några dagar senare kom ett SMS,


Detta är ett SMS till Ymer.

Kom ihåg att du har tid hos oss imorgon.

Skulle du ha fått förhinder ring oss.

 

- Ymer, hädanefter får du sköta dina bokningar själv. Din veterinär verkar tro att du är kapabel till det.

- Å du, ett tips - numret står under bokstaven N. Som i VeteriNär...ha ha ha

 

 

Förutom vaccination så har det mest handlat om vardagligt underhåll av hundarna.


Själv har jag inte ens behövt någon vaccination. Vad jag däremot skulle behöva är att tappa några kilo. Eller inte. Skulle det mot förmodan bli aktuellt kan jag ju alltid bada i vassen :)


- Anna Skipper, släng dig i väggen! 

 

 

 

 

     


  

 

 


  



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards