Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Snart ringer det ut....

Av Larsson - 13 juni 2011 06:02


och då har jag fjorton dagars ledighet framför mig!


  J U B E L ! ! !   


Ooh, vad jag ska måla och träna hund och klyva ved och snickra och plantera och fira midsommar och köra flismaskin och fota och tvätta bil och plocka blommor osv osv osv.


En riktigt avkopplande semester med andra ord.


När vi ändå är inne på "avkopplande" - måste/ska/bör man installera handdukstork?

Ja menar, är det inte det väldigt mycket 2010?!?


    

 
 
Ingen bild

A-K

13 juni 2011 09:29

Uj uj jag blir trött bara jag läser vad du ska göra på din sk semester :) Inte behöver du nån handdukstork inte du kan väl skaffa en tvättlina istället mycket billigare och säkert mycket inne 2011!

Larsson

13 juni 2011 21:52

Där har vi det, tvättlina är ju bara såååå 2011!!!
Tror du de har sånt på Schuttermans?

 
Bitte

Bitte

13 juni 2011 14:51

Men oj! Här tar man sig en liten tripp på Österlen och vad händer då? Jo, Larsson ägnar sig åt jordförflyttning och urberg och vattenrörsdemolering och lekstugeflytt och jagvetintevad. Himmel! Hur ska det inte bli när vi drar till Frankrike på semester – det törs jag inte en tänka på. Men det är rart av dig att bygga ut för att vi, dina bloggvänner, ska kunna flytta in med odjur och allt!

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

13 juni 2011 21:33

Jodu Bitte, ibland drar man iväg som en trombvulkan!
Nu tror jag inte det blir något problem med din Frankrikeresa, du är ju ändå en modig kvinna och det kan ku vara ganska "uppfriskande" att vi hemkomsten upptäcka att jag möblerat om hela Sverige och koncentrerat all hundlig kunskap (den bättre delen alltså) inom en mils radie från Grabbarnas hem.
Trevlig resa! ;)

 
Ingen bild

Karin med Y,D o A

16 juni 2011 09:56

Hej Larsson & CO!

Känns som länge sedan och vill egentligen bara önska dig och resten av gänget en skön ledighet. Ledigheten kommer att vara fartfylld,vad annat hade vi bloggläsare trott. Min prinsessa Ystra är inte riktig hundra och jag är OROLIG. Hon har faktiskt lovat att hänga med några år till.
Som sagt en givande ledighet önskar vi alla på Tyresö.

Larsson

17 juni 2011 16:37

Men Karin, nu blir JAG orolig!!

Jag ringer!

 
Ingen bild

Gunvor

17 juni 2011 07:46

Du har väl inte glömt, att du ska fotografera och skriva böogginlägg? Vi måste bara få följa dina öden och äventyr !!! Vad ska vi annars pigga upp oss med? Det regnar ute och är kallt och TV kör repriser och tidningarna lider av sommartorka ( de enda som gör det).

Larsson

17 juni 2011 16:31

Nädå, jag ska inte glömma att skriva. Speciellt nu när regnet öser ner ( och tydligen ska fortsätta så ) så blir det nog tid för det också. Några drypande inlägg som kanske kan gå till historien som riktiga stänkare :))

 
Ingen bild

Utmanaren

17 juni 2011 10:47

Handukstork är även 2011. MYCKET bra att ha. När du ändå är igång, lägg några extra kronor på en automatisk timer för ahnddukstorken. Jag har det och det var väl värt de extra kronorna!

Larsson

17 juni 2011 16:11

Ok! Jag noterar: 1 Ja-röst gör tork.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards