Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Jag känner mig smått osäker

Av Larsson - 28 juni 2011 03:26


...har jag verkligen haft två (2) veckor ledigt?


Det känns liksom inte så. Nääe, absolut INTE.

Det känns mera som att jag gick hem från jobbet och...ja, sen var jag tillbaka igen. Bara sådär!


Visst, jag har hunnit måla, kört vedklyv, simmat hund, torkat Hjalmar, hälsat på Snälla Tanten, haft besök av Sotaren, varit hos frissan, burit hem ett otal burkar färg, tittat på regnet och firat midsommar.

På tal om midsommar - Quba, som inte har så stor erfarenhet av firandet av denna högtid, fick följa med till den lokala midsommarstångsresningen.

Kan inte påstå att han blev särdeles imponerad.


- Jolligt skuttande kring lövad pinne!!!! Nämen, ge mej en broms, sa Quba och lyfte på benet.


Istället åkte vi hem och dukade fram sill & dill & vispad sockersöt grädde & röda goa gubbar och sen lade jag sju verktyg under kudden och drömde om min tillbyggnad.


Men jag undrar så; vad gjorde jag all den övriga tiden? Om jag nu verkligen har haft 14 jobbfria dagar...


 
 
Irene

Irene

29 juni 2011 06:52

Det är det som är det märkliga med semestrar - de följer andra naturlagar, man går in i någon slags tredje dimension där tiden krymps något alldeles oerhört. Men för övrigt låter det som en utmärkt semester! Hälsa Quba att jag är på hans sida vad gäller fjantandet runt lövad pinne.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

29 juni 2011 08:38

Dum naturlag :(
Nästa gång ska jag försöka att inte nämna s-ordet, säga att jag visst jobbar men att det är långt mellan passen. Kanske det kan lura tiden att stå stilla ;)

Quba hälsar att det känns gott att någon förstår honom.
Jag begriper inte riktigt vad han menar...

 
Ingen bild

A-K

29 juni 2011 09:19

Tack för tipset, visserligen jobbar jag 100% 40 timmar per vecka men from nu på fredag har jag typ fyra veckors dygnsvila, så skönt!

Larsson

30 juni 2011 22:11

Fyra veckor?!? Fyra HELA veckor??!!

Jösses...jag ska oxå flytta till Örebro.

 
Bitte

Bitte

30 juni 2011 15:55

Sjölvklart har du inte haft två veckors semester! Jag anser att vedklyv och målarburkar och allt det där bara bevisar att du har minst två veckor innestående.Gack omedelbart till din arbetsgivare och meddela att du inte har tid att arbeta eftersom både du och han (arbetsgivaren) tjänar på att du är utvilad och nogsamt semestrad innan du börjar igen. Res därefter bort!

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

30 juni 2011 22:02

*okhej...kopiera, klistra in, mail to; arbetsgivaren, from; anställd, ärende; åter om sisådär fjorton dar, kopia; Bitte, trycker på SÄND, bra, bra :)....undras om jag ska åka till höger? hmm...eller kanske neråt??

 
Bitte

Bitte

1 juli 2011 14:21

Fånig fråga: nedåt förstås!

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

2 juli 2011 00:08

Ha´ru sagt de´så...

 
Irene

Irene

2 juli 2011 15:16

Här får jag hålla med Bitte; verkligen en urbota fånig fråga! Vart skulle man åka om inte söderöver? Va?!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

2 juli 2011 22:43

Ja, det var verkligen tokigt. Jättetokigt t o m! Hade jag bara tänkt så hade jag ju insett att det enda (och rätta!) hållet är ju mot södern. Norr det är ju bara ett....väderstreck. Typ.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards