Ymer Gusten & Co

Alla inlägg under juni 2011

Av Larsson - 12 juni 2011 00:50


Vilken underbar början på sommaren, varmt, varmt och ibland ännu varmare!

Sånt gillar jag!!


Jag får sån lust att göra saker, blir inspirerad liksom. Som häromdagen, då jag for till kaminbutiken för att riktigt gotta mig på tema värme. Jag var den enda kunden i butiken (besynnerligt...) och fick personalens fulla uppmärksamhet. De föreslog och visade än den ena och än den andra kaminen men ingen föll mig på läppen. Det "klickade" liksom inte. Lite missmodig tog jag ett sista varv i butiken och det var då det hände. Likt Moses brinnande buske uppenbarade sig kaminen med stort K och fullkomligt ropade;


- Larsson, kööööp mig!!!!!!

 

 

Inköp kamin - check!

 

 

Det där värmetemat kändes bra så jag spann vidare på det när jag kom hem.


Titta här vad jag skapade!



Det var lite pyssel med själva finischen men jag tycker nog jag fick till det till slut. Eller vad tycker ni? 

Av Larsson - 11 juni 2011 19:51



Om man ska beskriva omgivningarna där jag bor så ligger ordet Skog nära tillhands. Tror t o m jag kan drista mig till att säga; Storskogen.

 

Där bland granar och tallar framlever vi våra dagar, jag och Grabbarna. Långt från ära, redlighet och störande grannar.


Ja, förutom under sommaren då när grannhuset är befolkat.


 

Grannhuset


Sommargäst


Samma sommargäst på väg in...


och på väg ut.


Ivägflygande sommargäst


I ärlighetens namn ska väl sägas att den här sommargästen inte är speciellt störande ;)


Om man nu, som jag, inte bara bor nära skogen utan mitt i densamma, då ligger det nära till hands att bege sig ut på safari (dock utan tropikhjälm för det skulle ju vara att överdriva det hela!) och skåda de vilda djuren.


För att få skåda vilda djur bör man bege sig till ett vattenhål (har jag hört) och följdaktligen var det dit vi begav oss.



Där kunde vi skåda ett märkligt vitt streck på vattenytan, som om framfördes det en liten farkost på sjön. Vad kunde det vara? Man blev helt klart nyfiken!



Sett från en annan vinkel såg man ju klart och tydligt (nåja...) att det inte var frågan om någon farkost. Kunde det kanske vara något flytetyg, typ fågel?



Om man gick närmare, böjde sig fram så mycket som naturlagarna tillät samt kisade med båda ögonen då såg man ju! Ja, alltså vad det var - det var en...


 


Joråsåattsåereallt.... (gammalt djungelordspråk)


 

"Mot kvällen får den late brått"  sägs det ju, så när mörkret föll skyndade vi hemåt

Av Larsson - 11 juni 2011 02:55


Jag får inte plats med


BYGGHERRE

 

Visitkortet blir ju alldeles klottrigt.

Nedrans :(


Kanske kan förkorta? 


BH


Eller inte....


Av Larsson - 10 juni 2011 23:31

så var det inget mot vad det var i tisdagsmorse då det var dagen med stort D.


Med ett härligt förväntansfullt pirr i magen satt jag där på altankanten och väntade.


Hur skulle det bli?

Hur skulle det gå?


Sen övergick pirret till mera oro - tänk om allt bara blev bort i tok, att allt bara skulle bli ett enda stort "Jasså...."


Gruvsamt :(


Men när jag precis var på väg ner i den fuktdrypande, kyliga eländeskällaren så dök den upp och ja, det blev ju liksom bara ett enda stort


W O W ! ! !  




Jamen kolla, den är ju bara så...bara så... BRUTALT MANLIG!


Nu hade den inte bara utseendet för sig nej, den var stark också. Och flitig. För att inte tala om försiktig. Jomen, trots sin storlek for den varligt fram bland ömtåliga träd och plantor.


Med detta sagt förstår ni säkert att Projekt Utbyggnad nu är i full gång och jag plitar ner BYGGHERRE på mitt visitkort :)


*sjunger "Det var sommar och sol lilla Lena var glad...." *

 



Av Larsson - 6 juni 2011 23:07



Riktigt, riktigt nära!! I onsdags var det inte fullt så nära. Nä, då var det ju nästan en vecka fram i tiden. Och en vecka kan kännas låååång om man går i väntans tider.


Nu gjorde den tursamt inte det eftersom den fylldes av gull med Gurra, fotgående med Quba, allvarligt samtal med Ymer ( - Nej Ymer, rörmokaren behöver INTE din hjälp!) plantering, rishögsflytt, matlagning, uppvaktning, bäversafari samt en M A S S A annat skoj och hux, flux så var det nationaldagskväll och således väldigt nära.


Hu ändå, jag kommer nog inte att kunna sova! Fast inatt kvittar det ju lika eftersom jag är i tjänst och följdaktligen inte får sova men imorgon efter att slut-för-i-natt-klockan har ringt - DÅ blir det nog inte mycket till sömn!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards