Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Organiserad träning

Av Larsson - 17 juli 2011 04:06


Det stod Spår  på träningsschemat och jag och M plockade ihop ett väl utvalt gäng med jyckar, stuvade ryggsäckarna fulla med kaffe, snitslar, bullar, selar, äggmackor och apporter och begav oss ut i skogen.


På lämpligt ställe upprättade vi basstation och hundarna bands upp.


Quba


Gusten (som vet att vila när tillfälle ges ;)


Ymer (som även han vet att man aldrig kan få för mycket sömn :)


Ojoj


Putte Phu


Jason 


Jag intar en mycket bra (jag kommer att få skäll av massösen om hon ser detta :) ergonomisk ställning och selar på Ymer.


Sen bär det iväg!


Ivrig Ymer vill ha belöning för funnen apport.


Stolt Ymer med sin slutapport.


Ojoj tar upp spåret och...


iväg uppför berget går det.


När alla hundar fått varsitt spår, går vi ner till sjön för att inta välförtjänt kaffe med äggmacka och samtidigt ge jyckarna tillfälle att svalka sig.


Nu hade Grabbarna Grus INGET behov av att svalka sig. Nej, deras behov just där och just då handlade bara om att få sig en bit...


äggmacka :)  

 
 
Jessika

Jessika

17 juli 2011 16:53

Bra att du hittade orden igen. Jag antar att de låg i samma låda som alla de fina bilderna?

http://rottisvatte.wordpress.com

Larsson

17 juli 2011 20:02

Ja kan du tro, när jag tömde kameran så trillade det ut lite ord också!
Han är allt bra duktig min lilla Nicke Nikon ;)

 
Ingen bild

A-K

18 juli 2011 19:57

Jag antar att äggmackorna var till dina utsvultna pojkar :)

Larsson

18 juli 2011 23:48

Här tycker Grabbarna att du gjort ett utmärkt ordval - "utsvultna" är PRECIS vad de tycker att de är.

Det tycker inte jag och då förstår du nog i vems mage mackorna hamnade...

 
Irene

Irene

19 juli 2011 15:26

prata om hypnotiserande blick... där på sista bilden! ;-)

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

19 juli 2011 19:23

Jodu!! Man skulle kunna säga att den fullkomligt skriker; Kom smörgås, kom!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards