Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 25 juli 2011

Hänt i veckan

Av Larsson - 25 juli 2011 03:53


Arbetet med utbyggnaden fortskrider och överkontrollantinspektör Ymer har långa arbetsdagar.



"Förtroende är bra, kontroll är bättre" är ledorden som han jobbar efter.



Men ibland tar han paus från detta. T o m en vätte måste ju vila ibland ;) 


Medans det snickras för fullt på hemmaplan så jobbar jag på bortaplan och en morgon när jag kommer hem kunde jag skåda detta...


väggar uppe och takstolar på plats! Jag kan inte känna annat än LYCKA!! :)


Även liten Ymer tycker att det artat sig bra och hittar direkt det som mycket troligt kommer att bli hans favoritplats, fönsteröppningen som vetter mot infarten.


- Du Morsan, det här...


är ju som...


 

GJORT för mej!!


(notera hans uppdragna mungipor - lycka "hundifierad" skulle man kunna säga :)) 


Som sagt, nu börjar det ju likna nåt!



Förutom Ymer så visar även Quba och Hjalmar stort intresse för utbyggnaden.


Gusten tog sig också en runda men kunde snabbt konstatera att där inte fanns en enda tjej och ja, ni känner väl Gusten vid det här laget - inga tjejer = ointressant ;)


- VOV, jag ser ända till grannen! Snacka stenkoll jag kommer ha!!

 

(näääe, nu har jag missat att sätta ram på bilden :(  "Stenkoll" är uppenbarligen inget ord för mig ;) 


Har man fått takstolar på plats måste ju detta firas. Och det gör vi!

Med "vi" menar jag mig och Utmanaren, som kommit på besök med hundar & husvagn (mycket behändigt med gäster som tar sitt eget boende med sig :)

 

Vi äter och skålar kvällen lång. Mycket, mycket trevligt!

 

Kluck, kluck, kluck, frääääs....


Andäktigt inväntar Utmanaren att skålen ska utbringas.


Dagen efter regnar det. Vi packar ryggsäcken med fika & smörgås och åker till skogs för lite spårträning. Jag med mina tre grabbar, Utmanaren med sina tre fyrfotingar och Marie med sina sex (du ska då alltid vara värst, Marie!! ;)

 

Medan spåren ligger till sig, dricker vi kaffet. I hällande regn! En och annan som passerar undrar nog om vi är riktigt riktiga och det är inte utan att vi också undrar lite över det. Men hundarna blir nöjda och nöjda hundar gör ju liksom att man ger fullkomligt fadderulingen i om man inte blev som det var tänkt :)

 
 
Jessika

Jessika

25 juli 2011 10:19

Fina Ymer ser verkligen glad ut! Han ser ju såklart fram emot att det ska bli färdigt, jobbigt att vara kontrollant:-)

http://rottisvatte.wordpress.com

Larsson

25 juli 2011 11:14

Ja, hålla reda på hantverkare är lååångt värre än att valla kor, säger Ymer. Och pustar...

 
Anna

Anna

25 juli 2011 13:10

Hänt i veckan är väl det minsta man kan säga - här händer det verkligen grejer!
När blir det inflyttningsfest? :D

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

Larsson

25 juli 2011 22:15

Tja, det borde ju inte dröja allt för länge. Jag menar, det är ju i princip bara tapeterna som fattas. Typ. ;)

 
Ingen bild

A-K

25 juli 2011 23:06

Så fiiint och stooort huset blir, jag blir också sugen på att komma på besök.... Fast inte för husets skull utan för att träffa er såklart! Men vad Ymer ser glad ut, det brukar ju mest vara Gurra som ler stort på alla fotografier :)

Larsson

26 juli 2011 20:00

Det har du nog rätt i, Ymer brukar oftast gå runt och uppvisa Tjänstemin av 1:a graden medans Gurra ständigt har ett leende på läpparna. Utom när åskan går förstås, då byts leendet mot en darrande underläpp. Tulle liten...

Klart du ska hälsa på! Och du kan ju inte bara komma och klappa på Grabbarna, du får allt bemöda dig att gå husesyn oxå ;)

 
Bitte

Bitte

26 juli 2011 12:21

Men, alltså, oj! Det blir ju STORT. Och fint. Och kommer gladeligen att rymma både en briard och en kokosboll som kommer på besök utan eget boende.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

26 juli 2011 19:48

Jo, men vet du vad det bästa är? Det är att om man nu ändå känner att man måste hålla in magen för att komma fram och förbi, så finns det en gäststuga!!! Vad sa du nu då va'?!

 
Ingen bild

Utmanaren

2 augusti 2011 10:21

Passar på att ännu en gång tacka för senast! Mycket gott och trevligt som vanligt! Men jag undrar ändå om inte kaffet och äggmackorna i hällregnet var godast av allt. För är det egentligen något som slår hundtränings-fika....?

Larsson

3 augusti 2011 23:31

Nä, det är nog inte det! För vad är väl ett glas bubbel mot regnvattenutspätt kaffe? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards