Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Abstinens

Av Larsson - 30 juli 2011 02:30


I ett år har jag nu bott på liten yta. Så liten att det inte funnits en chans att få plats med en tvättmaskin och detta mina vänner, har gett mig abstinens. Tvättabstinens!!


Visst har det fungerat ypperligt att gå ner till grannen med tvättpåsarna (Tack granne, det har varit en OVÄRDELIG hjälp!) men det är trots allt något visst med en egen maskin.


Under sommaren har abstinensen blivit allt svårare och häromdagen gick det inte längre. Jag var bara tvungen att skaffa en egen tvättmaskin, kosta vad det kosta ville!!


 


Å här står den nu! På altanen (det enda ställe där den får plats ;)


Här vill jag passa på att tacka Utmanaren som hjälpte till med installationen. Tack, tack!


Och nu tvättar jag! Jösses, vad jag tvättar. Jag tvättar strumpor och lakan och jeans och handdukar och kuddöverdrag och katten och överkast och jobbarklä.....katten?!?




.


H J A L M A R ! ! ! ! !



Åh vad bra, där är du ju!






Glömde att du inte behöver någon maskin för att sköta din tvätt :) 



Som sagt, jag tvättar det mesta jag kommer över och hänger det på tork på min gröna tvättlina som slingrar sig mellan träden. Det finns ju inget som luktar så gott som nytvättade lakan som fått torka i vinden. Förutom hundtassar då ;)



När jag ändå var igång med storbyk så åkte Grabbarna med de också. Ja, inte i maskin förstås utan de fick gå till grannen och bli schamponerade enligt konstens alla regler av Marie.



Och ni kan tro att de blev fräscha och fluffiga!


 

Snyggrumpa!


 

Fluffiga "byxor" :)



Marie berättar att Ymer under HELA behandlingen haft en lång (och ljudlig!!) utläggning om att han...


a) minsann inte givit sitt tillstånd att bli schamponerad

b) blev djupt förnärmad av att bli tvättad just...DÄR!!

c) OCH hans manlighet var djupt allergiska mot parfymerat balsam

c) å det bestämdaste motsatte sig att bli fönad!!!


 


Gurra däremot tyckte att själva badet var helt okej.



Men att föningen var rena skräcken!!



Att han trott att hans sista stund var kommen och ylat efter hjälp



Att han sen blivit alldeles till sig i trasorna över att ha överlevt att han förväxlat Ymer med en löptik och, för att tala klarspråk, helt enkelt försökt sätta på honom!


- Jamen va' tusan, han lukta' ju lavendel ju...  



Snälla nån, vad ÄR det för jyckar jag har?? *suckar djupt*

 
 
Ingen bild

F.d Grannen

30 juli 2011 12:48

Men kära Lena, du känner väl till uttrycket: "Sådan matte sådan hund"?

Larsson

31 juli 2011 23:56

Jodå, uttrycket är bekant men...ja, låt mig säga så här; jag försöker då INTE ompa-pompa med första bästa bara för att de luktar lavendel! ;)

 
Ingen bild

A-K

30 juli 2011 21:13

Hahaha ni har möjligtvis inte filmat lavendelgossarnas traumatiska skönhetsbehandling?

Larsson

31 juli 2011 23:46

Nej, jag fick inte vara med.
1:e schamponerare Marie mumlade nåt om att "...hundarna krånglar bara om ägaren ska vara med" Har du hört nåt så dumt?? Som om jag skulle lägga mig i, tycka synd om, klema och trösta. Moi???

 
Ingen bild

A-K

31 juli 2011 20:01

Vad sa förresten Ymer om brorsans lilla "påsättningsförsök"? Detta påminner mig om min och min brorsas franska vädurskaniner Puffe och Snuffe som levde ett kort men bra kaninliv på 80-talet. Naturligtvis var det min kanin Puffe som titt som tätt var på brorsan Snuffe. Undrar än idag om han var homosexuell :)

Larsson

31 juli 2011 23:48

Hmm...Grabbarna Grus kanske är en reinkarnation av Puffe och Snuffe... :))

 
Ingen bild

Utmanaren

2 augusti 2011 10:27

En del surfar på "vuxensidor", andra tittar på spännande filmer och ytterligare andra sitter framför sin tvättmaskin på altanen i hällregn och får ett rus.
Undrar om det finns behandlingsprogram för tvättmaskinsmissbrukare? FAT = Föreningen Anonyma Tvättmaskinsmissbrukare.
Googla det, Larsson. You might need it.

Larsson

3 augusti 2011 23:20

Inte då!! I min värld är det fullkomligt normalt...

Nä, kom igen den dan jag sitter framför torktumlaren :)

 
Ingen bild

Utmanaren

10 augusti 2011 16:50

Ja, jo, det är ju just det att det är normalt i din värld som är problemet. Det är just därför det finns program för det.
Går du inte självmant kan det hända att vi vänner drar ihop en intervention.
Ser framför mig hur vi alla samlas runt dig, där du utmärglad sitter framför tvättmaskinen, krampartat hållandes i ett tvättmedelspaket. Efter hårda ord och mindre handgemäng inser du till slut att vi alla vill ditt väl. Vi faller alla i gråt, omfamnar varandra och du lovar att åka till FAT's avprogrammeringscamp och hur du senare kommer hem som en ny, tvättmaskinsfri, människa.
Oh, det är vackert.

Larsson

14 augusti 2011 03:00

Tvättmaskinsfri!!! Huu, hemska tanke!
Nä, här ämnar jag gå på offensiven, trycka upp pins "Rör INTE min tvättmaskin" och gå ut med ett upprop till likasinnade.
Kanske t o m kan bilda en sekt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards