Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 15 september 2011

Av Larsson - 15 september 2011 08:16


Det går framåt med bygget. (även om jag inte kan sticka under stol med att jag önskar att det vore klart nu. Eller ännu hellre, i förrgår!)

Just nu är det en form av "flerfrontsbygge" vilket gör att jag framlever mitt liv i köket bland flyttkartonger och byggdamm. Nåväl, det är bara att bita ihop och se framåt mot dagen K som i Klart!


Fasadbelysning har kommit på plats. Mycket bra nu när det blir mörkt redan vid 20-tiden.


 


Ny takbeläggning är på gång. Kommer att förvandla min lilla stuga till ett riktigt hus :)


    


Vardagsrummet håller på att ta form. Öppningen som ni ser mitt i bild är inte en dörröppning! Nix, där ska det sättas in ett stort fönster så att jag, och framförallt Ymer, kan ha full uppsikt över infarten.



Titta vilket snajsig kontakt (?) jag har fått i taket!


 


Elektrikern fick också i uppdrag att byta den antika elcentralen.

- Det fixar jag, sa samme elektriker glatt och kastade sig över uppgiften.


När jag en stund senare kollade hur arbetet fortskred, reste sig håret i nacken och jag utstötte ett litet G U  L P ! ! !


 


Det såg minst sagt lite....lite....trassligt ut och jag satte allt mitt hopp till att han, elektrikern alltså, INTE var släkt med Lukas. Ni vet, han som uppfann mörkret...


   


Några timmar senare kunde jag dock andas ut!  Alla trådar snyggt förpackade i ny central och allt fungerade till full belåtenhet.


  

- Vad gör du i garderoben? 


 

- Ahh, du leker! DÅ vill jag va´me!!


 

- Schysst gul och plastig pinne du har, den skulle jag kunna gnaga sönder på inga sekunder alls. Vill du se?

 

Det ville nu inte hantverkaren.


Tyken typ, konstaterade Quba och gick iväg för att om möjligt, hitta någon annan som ville leka.

 

En blomma i ett bygginlägg...hm, hur tänkte jag här??


   


Sovrummet har nått stadiet Låtom oss spackla!  Och med "oss" menar jag Målarmästaren :)


  


Häromdagen var det dax att öppna mellan gamla och nya delen. En riktig högtidsstund må jag säga! Då först blev det ju liksom ett hus och inte bara en gammal del med en tillbyggnad.



 


Japp, då hade man en ingång till vardagsrummet då! :)

   


Grabbarna kollar nyfiket ut över de nya domänerna.


    


Efter att ha öppnat mellan gamla och nya delen fortskred arbetet...


 


med att riva väggar. Här för att skapa en större hall.

  


Man upptäcker tidigare ägares inredningssmak när man river :)


  


Sen revs det för nya badrummet.


 


Här ska det bli tvättstuga! Visserligen delar den rum med duschen men det låter ju flottare att kalla den delen för tvättstuga ;) Fönstret ni ser till höger i bild ska bytas ut mot en altandörr. Blir finemang att kunna gå direkt ut och hänga tvätt. För att inte tala om att kunna ta in blöta och leriga hundar direkt i badrummet utan att först gå via hallen.

Som sagt, det går framåt med bygget. Idag kommer röris och sen står elektrikern i tur. Efter honom kommer snickaren som följs av plattläggaren och sen är det åter tur för elektrikern som i hälarna har både plattläggare och röris! Jodå, nog är det fart i byggsvängen, alltid :)


   


Ta nu en ordentlig titt på min nya pump för den kommer ni inte att få se när ni kommer på besök. Såvida ni inte vill krypa ner ca 50 meter i dennes bohåla, förstås ;)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards