Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Bäddbalja

Av Larsson - 20 september 2011 03:03



Hålls man med om- och tillbyggnad av hemmet, ja då får man finna sig i att bo provisoriskt. I mitt fall handlar det om vara hänvisad till köket. Eller iaf, ena halvan av köket eftersom den andra är belamrad med flyttkartonger.


Nu är det inte bara jag som är hänvisad till detta utrymme utan även hundarna. Och ibland, även katten. Eftersom det är en begränsad yta vi har till vårt förfogande så har vissa saker måst stryka på foten, som hundarna vanliga bäddar t ex. Går ju liksom inte an att den lilla golvytan täcks av en enda gigantisk Biabädd!


Nä, nu är det bädd a´la provisorium som gäller. Dessbättre verkar inte Grabbarna speciellt störda av detta. Nej, de verkar mera agera enligt "Nöden är uppfinningarnas moder"

 


Som Gusten, som fann att tvättbaljan med hopvikta fällar utgjorde en utmärkt hundkorg. Tulle liten... ;)


Att en vätte kommer på att lägga sig i baljan är väl egentligen inte så märkligt. Märkligt blir det först när fyrtio kilo schäfer försöker sig på samma konststycke. Och lyckas!!!


 

- För liten?! Inte då!

 

- Eller...det är det där med framtassen...

 

- Sådär! Nu ligger jag....bekvämt.

 

- Nu vill jag inte bli störd - nu ska jag sova!

 

- G´natt !  

 
 
Lotta

Lotta

20 september 2011 07:38

Åh vad jag känner igen det där! Förvisso inte i tvättbaljor, men i pyttesmå terrierbäddar. Där klämmer schäfern gärna ner sig med den lilla terriern ligger och vräker sig i den stora biabädden. :)

http://www.bruksterrier.se

Larsson

20 september 2011 19:27

Hahaha, hundar de verkar då INTE leva efter devisen; Don efter person!

Fast å andra sidan inte så konstigt eftersom de är hundar och inte personer ;)

 
Irene

Irene

20 september 2011 16:21

Här kan man bara utbrista i; halledudane då! Plutteplutteplutt(ar) kan man också säga.

Sen undrar man; vilket schampo använder Quba? Jädrans vilken glans! Där ligger man i lä.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

20 september 2011 19:25

Jaaamen, visst är de väl för "pöta"!!

Vad märket på schampot beträffar så måste jag bli svaret skyldig. Däremot kan jag upplysa om att han ofta rullar sig i gräs/mossa som är lätt fuktat av morgondaggen. Kanske något att ta efter?

 
Ingen bild

A-K

20 september 2011 18:59

Vad sov ni andra i för baljor då?

Larsson

20 september 2011 19:21

Ja, se det var en relevant fråga ;) och svaret får bli att det blev tji balja för oss andra. Vi fick göra det bekvämt för oss i sängen :)

 
Ingen bild

Qsinen

20 september 2011 22:12

Tänk vad det ser mysigt ut! Undras om jag skulle få plats uti baljan. Fast då får Quba-Vargen och Vätte-Gusten flytta på sig förstås.

Larsson

21 september 2011 21:33

Tja, har du ett drag av ormmänniska i dig så ska du nog få plats.

Själv kan jag konstatera att det gått mååååååååånga år sen jag kunde nyttja nämnda balja :)

 
Jessika

Jessika

21 september 2011 18:54

Är det samma balja?
Quba lille, jag tror jag blir kär...om jag varit tik alltså...Sällan har jag sett en så söt schäfer!

http://rottisvatte.wordpress.com

Larsson

21 september 2011 21:30

Nu tror jag väl inte att "söt" är ordet Quba själv skulle välja. Nä, han skulle nog mera gå på linjen stor - starkt - kolsvart och alldeles ruskigt respektingivande.

Men matte håller med om att han är en alldeles ovantligt söt schefur :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards