Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Vi åkte till...

Av Larsson - 5 oktober 2011 19:23

Växjö den gångna helgen för en bloggträff.

Fem människor och en bunke hundar hade stämt möte för att blogga in real life, så att säga.

Och det blev ju en sååå rolig och givande träff! Och som om inte det var nog, så hade vi en ryslig tur med vädret :)

Ett gäng med glada bloggare


Men jag ska väl börja från början och det får då bli fredagen. Jag lastade bilen full av det mesta + en Ymer och en Quba (Gusten fick stanna hemma med flickvännen ;)

styrde sen kosan mot Småland.


Vi letade oss fram till vårt boende på Qsinens vandrarhem...



hittade densamma och checkade in. 


Grabbarna gíck på upptäcktsfärd och var mer än nöjda med vad de såg.


- Hörru Morsan, kom å kolla! Det är stans utsikt härifrån!!


Lördagen startade med frukost som Qsinen flinkt fixat fram. Och det måste jag säga, att få sätta sig till dukat bord - det är lyx det! :)


Grabbarna och jag tog en promenad i området innan vi skulle agera mottagningskommitté för återstoden av bloggänget.


Nästan genast stötte vi på skylten som fick oss att bli lite fundersamma...


    


Men efter att ha studerat skylten konstaterade jag raskt att ingen av mina Grabbar liknade jycken på bilden varför skyltens budskap ju rimligtvis INTE kunde vara riktad till oss. Tänkte jag och fortsatte obekymrat promenaden.


Sen kom bloggänget och det blev ett enda Hejsan! Svejsan! Kram! och Åh så kul att äntligen ses!

Alla hundarna hälsade också även om det kanske inte var sådär väldigt mycket Svejsan! mellan vissa. Jag tänker här främst på Quba som möter Ymersläkting och får lära sig flera fula ord. Som dessutom uttalas med tydlig skånsk dialekt ;)


Efter detta vidtog, som sig bör på dylika tillställningar, ett pratande och ett fikande och ett skrattande och ett ätande i dagarna två. Tror t o m att det dracks ett och annat glas vin också :)


Förutom det så var det ett fotograferande av sällan skådat slag. Det var Nikon både högt och lågt, bakom och framför, bittida och sent. Alltså, begreppet "paparazzi" är fr o m nu intet i jämförelse med "Bloggare i grupp" :))


Att en pussande Briard skänker glädje...

(observera parets matchande hårfärg :)  


 

det kan man ju inte ta misste på!


Huliganen markerar från början att här ska minsann ingen komma...och komma!


Men när adjektiv såsom finast, vackrast och ståtligast strömmat mot honom, sänkte han garden och poserade villigt.


 

Vackraste Emil!


Quba njuter i höstsolen


- Meeeen, ni kan väl inte fota UTAN mej!!!! Blir ju inte mycket till bilder om inte jag är med, fattar ni väl!  


Ystre Ymer på språng i strandkanten


Qubanen tar ut steget


 

Team Lotti/Emil provar på spår med stor framgång. Duktiga ni!! :)


Så långt hade ju fotograferandet varit någorlunda lätt. Mer eller mindre stillastående, det är ett läge som iaf jag gillar. Men...sen stundade större utmaningar - fotograferandet av rörliga motiv. Eller om det var r ö r i g a...


Först ut, en någorlunda långsamspringande schäfer och det ser man ju på bilden att det är.


Sen tillkom en briard och en beardis och det är nu som det börjar köra ihop sig lite.

Syns det verkligen att det är just en briard och en beardis?


Och detta då...en beardis? Eller en rya?! Eller är det...


Chubaka???


Beardis / briard? Briard / beardis?? Eller kanske rent av, TVÅ ryor??

Jösses, lätt är det inte!


    

Det är ju bara hår och strån och strån och hår...suck!


Nu är det inte roligt längre. Stört OMÖJLIGT att se vad det ska föreställa :(


Jaha, det här avgör saken!  J A G  G E R  U P P ! ! ! ! ! !


Skakig lämnade jag den fotosessionen och stirrade vilt efter några fasta, icke-rörliga motiv för att åter kunna få en bild som föreställde det jag faktiskt avbildade.  


- Gruppfotografering, tänkte jag, gruppfotografering is da shit!!!   


Glad i hågen samlade jag ihop gänget och såg framför mig en statiskt poserande grupp människor / hundar som skulle ge mig de bilder jag så innerligt trängade efter. Bilder som föreställde...något!


- Alle man till trappan, ropade jag.


Och det var i det läget som talesättet; Ur askan i elden hade varit på sin plats...


- Täta till nu så alla kommer med på bilden!


- Okej, nu tittar alla in i kameran och ser glada ut!

- Vänta...vart tog Beardisen vägen nu då?


   

- Bra, där är hon. Så, samla ihop er nu och...CHEESEEEE


- Nääe, vad GÖR ni? Hallå! Snälla, får jag be om liiite fokus


- Men...vart ska DU nu då??


   

- Snälla Maggan, inte leka sten, sax, påse...


Ja, sådär höll det på. En god stund!


Men så plötsligt...


så satt bilden där. Som en smäck!! :D   


Efter den bedriften återstod bara att säga Hejdå! till alla och särskilt tacka...


chefen för vandrarhemmet för att vi fick komma :)   



* * * *


Tack tjejer för en nedrans skojig helg! :)         

 
 
Vän av Ordning

Vän av Ordning

6 oktober 2011 07:13

Herregud vilken rörig grupp! All heder åt dig, Larsson, som försöker bringa ordning bland dessa vimsepellar. Att hålla reda på en näve loppor torde vara enklare.

P.S Och tack själv för en himla trevlig helg - och ett gott skratt nu på morgonen!

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

6 oktober 2011 08:24

Joo, det vore det nog men om jag måste välja då tar jag vimsepellarna. Därom råder INGEN tvekan! :)

 
Ingen bild

A-K

6 oktober 2011 09:16

Jag måste också skaffa hund och börja blogga.... eller behöver ni sekreterare på era träffar?

Larsson

6 oktober 2011 09:22

Har inte tänkt på den saken men nu när du säger det så, kanske vore bra. Och då fick vi ju nån som kunde dela ut några lämpliga piller också. Om det skulle behövas, alltså ;)

 
Ingen bild

A-K

6 oktober 2011 09:25

Det är nog snarare jag som skulle behöva lite piller av olika slag, drömde i natt att mina föräldrar skulle separera då min pappa träffat en ny kvinna. Den nya kvinnan var självaste Larsson :D

Larsson

6 oktober 2011 12:15

Vad ÄR nu detta för drama som jag oförskyllt blivit indragen i ???!!!
Värsta mardrömmen!! Ja, inte för att din pappa skulle vara så hemsk, nej, han är nog ett riktigt kap, men att du går sta och gifter bort honom. Bara...sådär!!

Ta nu några stora, rejäla nävar av nåt bra piller för så här kan vi inte ha det! ;)

 
Annika

Annika

6 oktober 2011 09:39

Jag har ju fått berättat för mig om er härliga helg, och med dina fantastiska bilder till har jag nu fullständigt klart för mig hur fantastiskt roligt ni haft det. Fast jag saknar två hundar på gruppbilderna!! PS. jag kan också aspirera på sekreterarposten, ifall det behövs! Kompletterat med en liten Zoya!

http://quiltar-och-silver.blogspot.com

Larsson

6 oktober 2011 12:08

Asch då, jag som tänkt ha det i nästa inlägg, typ "Finn fem fel".
Fast i det här fallet, två ;)

Vi kanske ska bilda en bloggförening? Då kunde ju du och A-K ingå i styrelsen! Men då måste ni fatta beslut om att bullar av modell kanel är ett obligatorium annars kommer föreningens medlemmar att göra revolt. Och det vill ni väl inte?!?

 
Bitte

Bitte

6 oktober 2011 10:16

Skratt på morgonen är som TVÅ kanelbullar till frukost – gammalt indianskt ordspråk (jo, absolut indianskt!). Tack för det. Och sällskap. Och för att du inte med ett ord eller bild nämnde det besvärande bilinbrottet. "Bara strån och hår och hår och strån"...ja, det är min vardag, mitt liv, min hela värld. Men å andra sidan (mitt mantra) dom hårar inte, dom fäller inte. Men allt annat, typ.

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

6 oktober 2011 11:57

Nä, trista tråkigheter ska man inte påminnas om. Sånt ska man raskt lägga i mappen; Gömt & glömt.
Sen har man bara alla trivsamheter att gotta sig åt :) Och ett å annat hundhår, förstås. Men de kanske man inte precis gottar sig åt...

 
Ingen bild

1:e sekreteraren

6 oktober 2011 13:50

Jag ser mitt visitkort framför mig....

Anna-Karin Pettersson
Ständig sekreterare
(Kanel)Bull-dogg-bloggarnas förening

Larsson

6 oktober 2011 20:47

Det är du och Horas, liksom :)

 
Ingen bild

Jeanette och Dino

6 oktober 2011 19:48

*skrattar högt åt bilderna på pälsmonstren och tänker att just så rörigt är mitt liv också just nu!*
SÅÅÅ roligt att få se bilder på er alla, eller ja, alla utom självaste träffsamordnerskan.
Nu Larsson kan du sätta det OCKSÅ på visitkortet!
Träffsamordnare - DET är grejer det!

Larsson

6 oktober 2011 20:46

Jag finns visst på bild! Men jag var så flurig i håret så det blev censur på bilden :)
(psst..för dig kan jag ju berätta att den finns på Huliganens blogg. Men säg det inte till någon!!)

Vi saknade dig ska du veta! Hoppas livet är i en annan fas nästa gång vi drar ihop en träff så att du kan vara med.

"Träffsamordnare" järnspikar så bra det gjorde sig på visitkortet!! :)

 
Ingen bild

Qsinen

8 oktober 2011 12:56

Helgen på pricken beskriven i ord och bild! Hundar och bloggare och kanelbullar minnet är kort men bilder finns i otalig upplaga där skärpa kanske inte alltid medföljde och solen har inte alltid positiv inverkan på fotoresultatet tror jag ska fördjupa mig i ämnen som vitbalans och iso nån gång i framtiden.
Sen kan jag föreställa mig en något intressantare gruppbild där ALLA bloggare och hundar bemannat trappan och Nikon själv tryckt av men även det får väl vara ämne för fördjupning av något slag.

Larsson

8 oktober 2011 14:28

Ständigt denna skärpa, den är allt lurig den.
Speciellt för en annan som börjar bli synsvag men absolut inte kan fota med glasögonen på näsan...suck!

Och fördjupning, det ska bli sysslan framöver!

 
Ingen bild

Lotti

19 oktober 2011 11:36

Och tänk att du lyckades lägga ut en endaste bild där Emil inte har munnen formad som ett Ooooo! Fantastiskt. Och dessutom kommentera den med "Vackraste Emil"! Ja, Emil och jag kan ju inte annat än hålla med och dessutom tycka att ska det vara på det viset, då kan vi ju komma tillbaka fler gånger. Faktiskt. Och nästa gång kanske man till och med får se en bild på matten med undertext "Vackraste matte". DET vore grejer det! Jag tackar jag med, fastän jag är rätt sen med det! Och vill tillägga att i mina ögon är ni lika vackra allihop, två- som fyrbenta. Kram!

Larsson

19 oktober 2011 22:28

Nu förstår jag att du med "matten" refererar till undertecknad och absolut kommer det att bli en sån bild. Tack för väldigt bra tips!!

Kram te´baks!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards