Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2011

Nattsvart

Av Larsson - 18 oktober 2011 19:21


Alltså, vilken jäkla skitdag! :(


Jag har försökt bringa ordning på den byggarbetsplats som ska föreställa mitt hem men allt stupar på att jag:


är för kort

är för tjock

är för klen

är för blond

är för darrhänt

är för skumögd

OCH

inte har tillgång till rätt verktyg!!


Jag är nog dömd att i evinnerliga tider framleva mitt så kallade liv bland flyttkartonger, gipsskivor, målarfärgsburkar och annat rammel & mög.

Och som om det inte var nog - ute är det regn och blåst och svart som i röven på en sotare. Jädraperkelefan :(


Och ovanpå det, jag förlorar i Wordfeud mot en s.k kollega som fläskar till med jägarens för 106 poäng!!! Förbannade pruttspel :(

 


 


Och att få ragg -  det lär ju aldrig hända... Fan vilket mörker :((

 
 
Ingen bild

Lotti

19 oktober 2011 11:43

Jösses! Här kan ju vem som helst förstå att det krävs tungt artilleri. Typ kramar och pussar och bäddanerisoffan och kommamedte! Så får vi hitta någon annan röv att referera till. Typ kanske en murare? Murbruk är väl lite mer vit/grått eller? Eller NEJ! En bagarröv kan vi ta! Där är det idel ljust och lätt (kanske lite dammigt). Eller nu vet jag! Ymer och Gurras rövar! Förutom att de är vita är det ju så gulliga så man KAN inte låta bli att bli glad när man tänker på dem. Vad säger du? Är du lite uppmuntrad än?

Larsson

19 oktober 2011 22:25

HAHAHAHAHA...bagarröv...HAHAHAHAHAHA...
*ooops, där hoppa´ käken ur led*

 
Ingen bild

Ninnie

19 oktober 2011 15:01

Hoppsan!! Någon har vaknat på fel sida.. tror jag?
Med ansiktet åt fönstret och skitvädret eller mot det ställe där alla kartonger står?? Försök att vakna med blicken mot taket istället, förutsatt att det är färdigmålat, så kanske det känns bättre..??
PS Lycka till med raggandet i alla fall. Om du får napp kan du väl skriva o berätta hur du gjorde... Det nappar nämligen väldigt dåligt här också.

Larsson

19 oktober 2011 22:22

Något åt det hållet..jag vaknade - och sen var den dan förstörd. Alltså HELA dagen var bara en enda mega-tyko-brahe-dag där Murphy´s lag ställde sig i vägen för det mesta som jag försökte företa mig. Som raggning.
Och det kan jag säga direkt, nappar Murphy - släng rev å spö å hela middevitten för han är minsann INGENTING att ha!!

 
Irene

Irene

19 oktober 2011 16:22

One of those days?

Det enda som hjälper är att knö ner sig i soffan med en hund, ett glas rödvin och eventuellt lite choklad.

Förresten, stryk "eventuellt" och "lite", vid närmare eftertanke.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

19 oktober 2011 22:17

Yes!

Yes!

Shall do!

 
Ingen bild

Karin med Y,D o A

19 oktober 2011 21:56

Jag kommer till din undsättning, två som inte är perfekta måste bli ett bra team enligt teorin att
minus ett och minus ett bli plus två (tror jag det var).
Ragg vad ska du med det till, nähä Larsson en bra kvinna reder sig själv

Larsson

19 oktober 2011 22:15

Bra?? Närru, du & jag = Bäst! Eller Best! beroende på vilket humör vi är på...

 
Ingen bild

A-K

20 oktober 2011 14:05

Stackars Larsson! Vilken tur att du vann över mig i Wordfeud igår annars vet jag inte hur detta slutat? Jag kan tipsa dig att investera i en skruvdragare från Biltema a 229 kr, mycket bra att ha för oss blondiner utan ragg :)

Larsson

21 oktober 2011 11:14

Ja...jo...men vi kanske ska avslöja HELA sanningen;
att du LÄT mig vinna
att jag i nästa match blev rent utklassad!!

Vad skruvdragare från Biltema beträffar så kan jag tänka mig att den är att jämställa med en dito från Claes Ohlsson och en sån har jag redan.
Vad jag däremot INTE har är en kombinerad skruvdragar-hammar-tång med inbyggd strålkastare. Finge jag bara en sån, ja då vore mina problem lösta! Eller ja, bäst vore om jag även blev utrustad med tre armar och växte ca 40 cm men...det lär väl knappast hända. Tror jag...

 
Ingen bild

Fd Grannen

20 oktober 2011 16:23

Jaa du Larsson.
Lika bra å lägga sig ned och dö på en gång...

Larsson

21 oktober 2011 11:01

PRECIS så tänkte jag också och lade mig ner.
Men inte f-n dog jag.
Nähädå, det var bara att masa sig upp som vanligt dagen därpå. Suck!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards