Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 22 januari 2012

Av Larsson - 22 januari 2012 17:01


Jaha, här dyker jag upp. Bara sådär... (hoppas ni har Gevalia hemma ;)


Man skulle nästan kunna säga att jag har återuppstått. Och det utan att påsken står för dörren och utan annan liknelse med Jesus än att "alla pratar om henne men ingen har sett henne".

För att Jesus var kvinna, det råder det väl ingen tvekan om. Jag menar, långt ljust hår och iklädd vit klänning med trumpetärmar. Herregud, finns väl ingen karl som går klädd så?!


När vi ändå är inne på ämnet - det blev jul även i det Larssonska hemmet.


Väntan


Tomten kom (och det vet ju alla vid det här laget att hon bor i Örebro) och delade ut klappar till alla som varit snälla.


 

 

Och det hade alla varit!


      


Undantaget Hjalmar, som på senare tid uppvisat attityd. Ungefär som att det var han som bestämde...

 

- Ingen kristenhet i det här huset,  sa Hjalmar, blev utkörd på julafton.


 


På tal om katter, har ni tänkt på att:


Om du kissar på en katt så blir det en kisse katt

men om du missar blir det en kisse miss...

          


Tillbaka till julen.

Vad mig anbelangar så fick jag också klapp. Sen gick jag till jobbet sjungandes:


Varför gör man glas så små, små, små
Tänker jag och fyller på, på, på
Men till nästa år minsann
Ska jag dricka ur en spann
Då ska jag ha roligt!


Melodi; Nu är glada julen slut, slut, slut - om nu någon vill sjunga med

 

 

Under julen kom även Dagmar och allt blev ett enda jävla...



M Ö R K E R ! ! ! ! ! ! !    


 

     


Strömmen försvann och en tall lade sig både över och genom taket.


Nåväl, inget levande kom till skada och nu är allt lagat. I övrigt kanske ni undrar hur det går med utbyggnaden?

Där har jag bara en sak att säga: FRÅGA INTE ! !


* * * *


Annars har vi tränat,


Leeeta!!


"Mun-mot-mun-metoden" eller "Så belönar du bäst en schefur"


En hund av rasen känguruschäfer

 

Vi har promenerat,


med vildsvin. Eller rättar sagt, från! Och det med raska steg!!


med boll.          


Vi har lekt,

               

 

 

 

  

 

   


Vi har vilat,


   

trött...


  

tröttare...


   

utslagen!


Vi har fotogragerat,


           

glad :D


     

klok


  

vacker

 

* * * *


Så där, nu är ni lite uppdaterade på det som varit. Nu ser vi fram mot det kommande och där handlar det i första hand om Ymer som i morgon har födelsedag. Det ska bli skoj :)


Som avslutning hade jag tänkt bjuda på en rolig historia men fick upp den här varningsrutan på skärmen;


 

     


så....ja, ni får helt enkelt vänta på den till en annan dag :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards