Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Badkarsprovet

Av Larsson - 12 mars 2012 17:19



Vid ett besök på Vårdcentralen passade jag på att
fråga doktorn:
Hur avgör doktorn om det är dags för en äldre person att erbjudas äldreboende??

- Jo, förstår ni, sa han, vi fyller upp ett badkar och sedan erbjuder vi personen
ifråga en tesked, en tekopp och en hink för att tömma badkaret!

- Aha, sa jag, en normal människa skulle naturligtvis använda hinken, för att den är ju större än både skeden och koppen!

- Nej, sa doktorn, en normal människa skulle dra ur proppen.
Vill du ha din säng nära fönstret??
 
 
 
 

Fotnot:
Det var Qsinen som skickade den här till mig och hon avslutar med;
Tänker du skicka den här vidare, eller vill du ha sängen bredvid min?
 
Bästa Qsin, om det blir så här roligt vill jag ABSOLUT ha sängen bredvid dig! :))

 
 
AnotherBlågg

AnotherBlågg

13 mars 2012 09:05

:D Det dröjer nog ett tag innan jag flyttar in, men ni kan väl hålla en plats på ert rum? Kan inte tänka mig roligare dagar på "hemmet" än Huligan mattens tokierier......Jösses, om ett gott skratt förlänger livet kommer jag att bli över hundra år ;)

http://www.worspredd.wordpress.com

Larsson

13 mars 2012 09:39

Och om ett gott skratt förlänger käften så lär nog min haka sluta i jämnhöjd med tårna :)

Ett litet klargörande; Qsinen är inte lika med Huliganens matte. Nej, hon är de Målande Vättarnas matte. Därmed inte sagt att Huliganmatten inte skulle kvala in på en säng. Oh nej!! Skulle man få Huliganmatte, Qsin, RutKanelmatte till sängkamrater då ser man ju fram mot att hamna på Hemmet :)

Säg, är det några mer som känner för att boka en säng?

 
Ingen bild

Pia

13 mars 2012 13:07

Japp, jag bokar gärna in mig! Så många "mattar" på ett ställe det kan inte bli annat än bra, och roligt!

Larsson

13 mars 2012 20:06

Här kanske jag har min framtida försörjning - starta äldreboende (med betoning på boende!)

Jamen, jösses jag tror jag är nåt på spåret här!!

Carema, släng er i väggen, det säger jag bara!

 
Ingen bild

Kommandoran

13 mars 2012 23:04

Där har vi det Larsson, vi startar ett äldreboende! Har du kvar den flygande lekstugan? Du kanske kan bygga ut den så kan jag ordna några äldre :)

Larsson

14 mars 2012 10:34

Nej, lekstugan har flugit sin väg.

Däremot har jag en övergiven bäverhydda, kan den duga?

 
Bitte

Bitte

14 mars 2012 12:54

Hur ställer man sig till det här: en tesked, en tekopp och en...champagnekylare! Kan man ta det som ett slags incitament på hur det där äldreboendet är så är jag PÅ. Jag vill ha min säg (och hundkorgarna) nära vinkällaren, tack!

http://www.dietdog.se/dogblogg

Larsson

14 mars 2012 13:54

Det kan du visst få men...alltså jag tror, med tanke på de som kommer att befolka detta hem, att den källaren kommer att vara rätt tom ;)

 
Ingen bild

Pia

14 mars 2012 19:48

*hahaha* skrattar högt när jag tänker tanken hela vägen ut....åsså kom jag o tänka på den gamla bildekalen som pappa fick i julklapp för länge sedan; "tänk om alla människor(läs levande varelser)på jorden sulle vära väschötar, va´ lognt o skönt de sulle vära då- å så skôjigt sen!(med reservation för stavning på citatet)

Larsson

15 mars 2012 01:45

Fast spontant sätter inte jag likhetstecken mellan "västgöte" och "lugnt & skönt" ;)

 
Anki och tjejerna

Anki och tjejerna

16 mars 2012 14:50

Hoppsan, blev förblindad av alla vettar som huserar på nätet och tappade sansen ett ögonlock ;)*flinar*
Har liksom satt likhetstecken på vette - huligan.... *s*

http://www.worspredd.wordpress.com

Larsson

16 mars 2012 20:00

Hahahaha!! Jag förstår dig fullt ut! Inte lätt att hålla ordning på alla vättar på nätet.

Och att hålla ordning på dem irl är ännu värre, kan jag meddela :)

 
Ingen bild

Qsinen

17 mars 2012 07:59

Om Huliganer och Vettar ska beflocka Hemmet behöver vi nog styra upp det med lite marschmusik allraminst. För att hålla takten och riktningen intakt alltså. Ja för man har ju sett vilken styrsel det kan vara på vimsiga vettar och vettlösa vimsingar! På nätet går det väl an, men IRL! Jeeeeesas.....

Larsson

17 mars 2012 09:46

Tror inte det räcker med "lite". Faktiskt. Nä, det krävs nog starkare grejer för att ordning ska råda. Typ Wagner.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards