Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Uppletande

Av Larsson - 15 mars 2012 23:26


I går fick Grabbarna köra uppletande.


Jag vallade halva ängen och gödslade med  plastanka, hoprullad vante, flärp, gul leksakskyckling utan stoppning, liten mjukishund, kampis, snörboll utan boll, bättre beg tennisboll, tygknut (pepitarutig, för den som undrar) samt en lädersnutt.


Först ut var Gusten. Två skick, två apporter - SMACK!! BANG!! Gick på 4 sekunder blankt. Typ.


Näste på tur var Ymer. Blev mycket Jag kan, jag kan! och leta med full rulle både här och där. Mest för säkerhetsskull, liksom. Till slut blev det ändå två apporter in.


Sist ut var Quba. Lite tjurig och tvär, eftersom han fått vänta till sist, tog han sig an letandet. Och en kinkig Tysk han letar på sitt sätt han - sakta mak ut, fort som f-n in. Ja jösses ändå... *himlar med ögonen*

Men hursom, han bärgade alla föremål och visade efter det en lite bättre attityd och vi kunde övergå till att träna det givande och roliga (vem försöker jag lura??) momentet Framförgående.


Om jag ska utse en segrare över gårdagens träning så blir det Gurra Gasell     


Hade  ett fokus och en hastighet som den värsta BC ! ! !  Så jäkla kul att se :)


Om det blev några foton?


Men...har ni alls nån aning om hur fort en border collie springer???


Nä, ni får nöja er med en bild på segrarens näsa. Trots allt är det ju den som räknas i den här grenen ; )


 

 
 
Jessika

Jessika

16 mars 2012 08:59

Här får man ju ny och ytterst relevant information om Gurra, som utmålats som värsta rumpviftande strandraggaren. Och så visar det sej att han är en superprofessionell typ! Go Gurra go!!! Dessutom söt!
Lustigt, men Kalle är , liksom Quba, också långsam ut och snabb tillbaks. Första gången jag såg det så trodde jag att han var efterbliven. Eller ointresserad. Jag vet fortfarande inte vilket det är..hm. Egentligen tror jag att det är ett balanserat temperament, man känner ju dofterna bättre i sakta mak, och sedan ska man ju bara springa och hämta godis. Rationellt, egentligen. Det är min hemmasnickrade teori...

http://rottisvatte.wordpress.com

Larsson

16 mars 2012 12:52

Efterbliven tror jag nog inte den lilla Muffenweissern är :) Tror nog mer på din egenuttänkta teori. Annars kan man även misstänka att det blev ett litet error vid inlärningen ;)

I Qubas fall är det lite så, har för tidigt lagt små föremål i början av korridor, som gjort att det blivit lite utslag av;
Öh...vaddå leta fort??...fattar inte....riktigt...tror jag...

Men vi ska nog få ordning på det vad det lider. Hoppas jag :)

 
Ingen bild

A-K

16 mars 2012 09:20

Border collie!?!? Trodde du var mor till två västgötaspetsar och en schäfer??

Larsson

16 mars 2012 12:41

Jamen det var ju bara ett försök att beskriva hur snabb han var, den lilla Aktersnurran. Att han är som två i ett. Typ.

 
Ingen bild

Ninnie

16 mars 2012 14:30

En osedvanligt söt liten nästa måste jag säga... Ser pussvänlig ut dessutom.

Larsson

16 mars 2012 20:03

Oh ja!! HELA Gusten är faktiskt väldigt puss- och kramvänlig :)

 
Anki och tjejerna

Anki och tjejerna

16 mars 2012 14:47

Den vetten vet hur man använder snoken, både till vardags och på bild :D

http://www.worspredd.wordpress.com

Larsson

16 mars 2012 20:03

Jamen visst gör han. Nästan så att man skulle kunna förväxla honom med en seriös arbetshund ;)

 
Ingen bild

nåtpåQ

17 mars 2012 08:08

Intressant skulle det vara att se tanterna springa runt i rutan letandes efter...ja vad var det nu vi skulle leta efter...får se om jag springer tillbaka till start så kanske jag kommer ihåg vad det nu var jag skulle hämta...

Larsson

17 mars 2012 09:38

Nu tror jag bestämt att du är nåt på spåret! Jamenvisst - TANTREHAB!! I friskvårdens tecken tränar tanter uppletande, spår, fjärrdirigering and you name it!
Ger MASSOR av frisk luft & kroppskoordination.

Ja jädrar i det vilken idé!! Kommer att slå ut stavgång och tji gong med en skräll :)

Ska direkt anamma den här träningsformen!

*hm, nu ska vi se...budföring, apportering, hopp, platsliggning, inkalln...vänta nu, platsliggning?! Japp, DET behöver jag träna :))*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards