Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Något att tänka på

Av Larsson - 25 mars 2012 13:44

Allvarligt talat, om promenader nu är så himla sunda som alla påstår,  

då skulle ju brevbäraren praktiskt taget vara odödlig.


Valen, den simmar hela dagarna och äter bara fisk - men den är ju tjock som bara den!


Kaninen, den springer och hoppar och äter morötter hela dagarna - och blir typ 5 år!


Sköldpaddan, den springer inte, den hoppar inte, den rör sig nästan inte överhuvudtaget. 

Och gör den det så kommer den alltid sist - men den lever i 150 år!


Så för tusan hakar...SLAPPNA AV!!


 


Tack Utmanaren för de tänkvärda orden! :) 

 
 
Ingen bild

Britta& Co

25 mars 2012 16:27

Haha, thats my cup of tea!

Larsson

25 mars 2012 23:28

:)

 
AnotherBlågg

AnotherBlågg

25 mars 2012 17:20

Tja......man känner sig onekligen lite som en sköldpadda efter en promenad som den idag. För mkt frisk luft kan ju inte heller vara hälsosamt tänker jag?!

http://www.worspredd.wordpress.com

Larsson

25 mars 2012 23:27

Nej, där borde det införas ransonering. Mer än några snabba andetag vid vädringsfönstret per dag borde det nog inte bli.

 
Ingen bild

Lars P

25 mars 2012 20:11

Du är en klok människa Larsson ! Mycket tänkvärda ord !!

Larsson

25 mars 2012 23:24

Tänk nu på det nästa gång dottern bjuder på råkost eller föreslår en stärkande promenad i naturen :)

 
Ingen bild

Förstår inte orden "promenad" och "råkost"

26 mars 2012 11:49

Nu fick du allt till dagens skämt Larsson! Orden "slappa i soffan" och "glufsa glufsa" är mer min melodi :)

Larsson

26 mars 2012 11:55

Jo, jag har ju förstått det men jag tänkte bara att han skulle lägga det på minnet omutifallatt ;)

Och du, grattis till vägvalet till ett låååångt liv! Men kom ihåg, jag kan bara spela WF med dig sisådär 20 år till ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards