Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av Larsson - 26 mars 2012 19:56


Ny vecka och nya utmaningar. Som att vårda magsjuk Gurra t ex. Fast den utmaningen började redan i fredags så den borde vara i mål vilken dag (kan man hoppas på timme?!!?) som helst. Sätter all min tillit till Canikur och naturens självläkande krafter!


Ska vi prata om andra utmaningar från förra veckan så blir det 1) övernattande gäster tors/fre och 2) övernattande gäst lör/sön. Ni kan inte tro så bra det känns att huset nu är klart (nåja, så gott som iaf ;) och jag åter kan bjuda in släkt, vänner, bekanta, grannar och förbipasserande för mat & prat kryddat med några enstaka (host, harkel) glas vin.

Helt klart något det kommer bli MYCKET av den närmaste tiden! :)


Men nu ser jag främst fram mot kommande veckas utmaningar, Gurra födelsedag, bil till verkstad, jobb, jobb, jobb och månadsskifte. Och just det sistnämnda kan vara en nog så svår utmaning ;)


Visst ja, det höll jag på att glömma, jag hade ju ytterligare en utmaning förra veckan! En som jag dessutom i ett tidigare inlägg (ni kommer ihåg; vild frisyr, kamera i högsta hugg) lovade att berätta mera om.

Och det man lovar måste man hålla så här kommer berättelsen om;


LARSSON OCH FREDAG


I fredags tog jag min kamera och två kamrater och begav mig till Kolmården. Målet där var varghägnet. I en timme kröp jag sedan runt i hägnet och fotade och fotade. Och fotade lite till. Väl hemkommen ägnade jag timmar åt att gå genom bildskörden och fundera på hur jag skulle presentera de på bloggen. Hur skulle jag förmedla upplevelsen?

Hur ville jag förmedla upplevelsen?


Jo, helt enkelt genom bilder på vargen, inte som någon klappvänlig attraktion utan som just det grandiosa djur som det är. Mycket nöje!





 




 


 


   


     


 


 


 


 


    


   



 


 


    


   


 


     


    


   


    



När jag tittar på de här bilderna kan jag inte annat än förundras över det faktum att detta magnifika djur är Sveriges mest hatade vilda djur. Varför?....



* * * * * *



Måste erkänna att jag avstod ju inte helt från att klappa de mäktiga gråbenen. Det är ju trots allt inte var dag man har möjlighet att "hångla varg" :)



   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards