Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Vilken dag det blev!

Av Larsson - 18 april 2012 21:45


Jaa, det är nästan så man vill ta sig en hojt. Eller iaf, en Zingo ;)


Det börjar med att man vaknar och kan konstatera att man inte dött under natten (redan där är man ju på plus, så att säga :) och efter en snabb blick genom fönstret kan man konstatera att:


1) det snöar inte

2) det stormar inte


Det är faktiskt nästan vindstilla och en blek sol jobbar sig upp över talltopparna och då blir man ju riktigt glad till sinnes. Och väldigt sugen på att köra den nyinköpta vedklyven!


vriiiiii...knak, vriiiiiiii...brak, vriiiiiiiiii...boink...vriiiiiiiiii osv osv osv 

 

När grannen ringer så är jag alldeles uppihejsan av glädje över min vedklyv och jag gör INGA försök att hymla om det när jag pratar med henne. Responsen jag får är dock något...återhållsam.

 - Du är ju inte riktigt riktig, är allt hon säger och jag anar att hon samtidigt himlar med ögonen. Därefter byter hon raskt samtalsämne och undrar hur dax dagens träning börjar.

Jovisst förstår ni, idag stod det skyddsträning på schemat. Och för att ha någon som kunde fota så hade jag inviterat grannen att följa med.


Nu är ju grannen inte bara granne utan även Qubas uppfödare och min tanke med inbjudan var också att om  Quba skulle göra fel eller inte förstå eller inte sköta sig i största allmänhet, då skulle jag ju ha någon att skylla på. Jag menar, vems fel skulle det vara om inte uppfödarens?! Joråsåatt, jag är inte bara blondin - jag är ett snille också :)


 

Först lite lydig...


 

sen är det fritt fram att...


BITA BUSEN ! ! !


 

Busen försökte t o m slippa undan Tysken genom att beväpna sig.


Störtlöjligt! fnyste Tysken och tog upp jakten


Min söta tyska schefur, du är allt bra bäst, du :)  


Quba var riktigt duktig på dagens träning och även om jag inte är så hävlig på skydds tycker jag det är SÅÅÅÅ roligt att träna!!


Eftersom Qubanen nu var så duktig så behövde ju inte uppfödargrannen motta några klagomål utan jag säger istället;


- Vad menade du med "inte riktigt riktig"?? ;)

 
 
Jessika

Jessika

19 april 2012 23:49

Quba, vilken duktig kille! Och bakom honom en duktig förare, såklart! Uppfödaren kan vara nöjd. Dessutom har han ju hållning! Ser inte så nedtryckt och förskrämd ut som de kan göra.

Tur att du markerade pickadollen med en diskret röd pil.

http://rottisvatte.wordpress.com

Larsson

20 april 2012 10:37

Ja, jag ville ju inte att läsarna skulle missa något. Och en träbit hade ju varit lite.... malplacerat ;)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

20 april 2012 14:27

Ja, Cuba är en snygging. Påminner lite om min Puppis :-).
Om du blir insnöad eller vägarna blir blockerade av nedstormade träd så har du en utmaning att hämta på min blogg om du vill och vågar...

http://hastochhund.bloggagratis.se

Larsson

20 april 2012 14:55

Utmaning?! Men nu blev jag ju ruskigt nyfiken....

 
Ingen bild

Karin med Deja o Alva

25 april 2012 09:39

Men jisses han biter ju den stackars mannen och du undrar varför han har pistol!!!!!

Larsson

25 april 2012 10:51

Ja...jo...tänkte inte på det...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards