Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

Sagostund

Av Larsson - 8 maj 2012 23:44


Kom allihop, nu blir det sagostund! 


Sitter alla bekvämt nu?


Bra! Då ska jag berätta sagan om;





Oscarhunden och Vittringen



Det var en gång....



 

Här kommer Oscarhunden med...


öronen käckt på svaj.


 

Han sträcker ut sin graciösa kropp i gröngräset och drömmer sig bort. 


 

Men så händer något! Oscarhunden spetsar öronen och...


 

ser sig vaket och alert omkring.


 

Oscarhunden känner vittring av något.


 

...låt se, ljushårig, mörka ögon och...hmm...typ 53 i mankhöjd...


 

Oscarhunden är definitivt något på spåren!


 

Spårandet går som på räls tills...


 

Oscarhunden plötsligt står på näsan och...


 

faller omkull!


 

Å du, vicken jädra vurpa!

 

 

Nu är Oscarhunden på banan igen


Han korsar ängen i fyrsprång och får äntligen...    


 

visuell kontakt med vittringen :)


 

Åhh nej, Oscarhunden sladdar omkull igen!!!


 

När han kommer på fötter är både den visuella kontakten och vittringen borta.


Nu deppar Oscarhunden  


 

Han sjunger ut sin förtvivlan i en serie långa...


 

AUUUH! AUUUUHH!! A U U U U H H H ! ! !


 

Sen somnar Oscarhunden.



* * * S L U T * * *



 
 
Ann-Louise

Ann-Louise

9 maj 2012 06:19

Ha ha ha underbar saga och underbar hund=D!

Kanske är dags att skriva en bok. Du har ju både den den skriftliga förmågan och bilderna!

http://hastochhund.bloggagratis.se

Larsson

9 maj 2012 08:15

Haha ja, det kanske man skulle slå sig på.
Vore nog bra för den där Läckberg med lite konkurrens :))

 
Ingen bild

Mona o vätteIngmar

9 maj 2012 07:26

Vilken härlig bildserie o text att börja morgonen med!
Att småskratta redan kl 07:00 är en toppenbörjan på dagen. Tack!!!!

Larsson

9 maj 2012 08:11

Kul att du gillade sagan!

Och det är väl som man brukar säga; ett gott skratt förlänger dagen!
Eller hur det nu var ;)

 
Ingen bild

Lars P

9 maj 2012 08:46

Den var BRA !!!

Larsson

9 maj 2012 19:23

Tack!! :)

 
Ingen bild

Karin med Deja o Alva

9 maj 2012 09:08

Vilken fin saga, den ska jag visa mina barnbarn i eftermiddag. Härliga bilder och rolig text.
Håller med Ann-Louise skriv en bok.

Larsson

9 maj 2012 19:21

Hoppas barnbarnen gillar Oscarhunden! :)

 
Kerstin

Kerstin

9 maj 2012 10:30

Alltså, man blir så jädra varm i hjärtat då man besöker din underbara blogg :-)
Oscar blev ju en väldans trevlig bekantskap fast inget går ju upp emot vättarna :D

http://kerstinnilsson.blogspot.com

Larsson

9 maj 2012 19:09

Du är SÅ klok du, Kerstin! Klar att INGET går upp mot vättar ;)

Förresten, du är inte bara klok - du är snäll också! Tack för just du läser just min blogg!!

 
Bitte

Bitte

9 maj 2012 10:48

Men alltså! Var det ett lyckligt slut eller inte? Borde dom inte ha 1) ridit in i solnedgången tillsammans eller 2) gift sig och fått 101 dalmatiner eller 3) blivit rika eller 4) borde Oscarhunden åtminstone fått ett lagom jäst köttben?

http://www.dietdog.se

Larsson

9 maj 2012 19:07

Eh...du, Bitte vad åt du till frukost idag? Egentligen??

Alltså 1) ridit? ") fått dalmatiner?? 3) blivit rika?!? 4) jäst köttben?????

Hur tänkte du?
EGENTLIGEN??

 
Ingen bild

dagny

9 maj 2012 11:25

Håller med ovanstående,inte bara idag utan alla dagar ,den absolut bästa bloggen med bra bilder och underfundig text.Kram till Dig/er.

Larsson

9 maj 2012 19:04

Oh, så glad jag blir! Tack och kram!

 
Ingen bild

Ninnie

9 maj 2012 11:52

Stackars "liten" vovve! Han kanske ska fästa upp öronen på huvudet så han slipper snubbla på dem...

Ahaaa!! På väg att konkurrera med Läckberg.... då får vi se dig i Let´s dance nästa år då...? ;D

Larsson

9 maj 2012 19:02

HAHAHAHA, det var ändå det bästa idag!! Jag - dansa!!?! Jag som är "beyond two left feet" :))

Lovar att framföra tipset med öronen till Oscarhunden.

 
KIm

KIm

9 maj 2012 15:11

Sitter här och skrattar :D
Håller med A-L en bok skulle du ge ut, här har du redan en köpare.
Och jag lovar att skvallra för alla jag känner!

Tack härliga du!

http://varmt.bloggplatsen.se

Larsson

9 maj 2012 19:00

Tack själv! :)

 
Ingen bild

A-K

9 maj 2012 21:48

Men hallå nu verkar det ha blivit ett triangeldrama, tycker Goldenfröken är väldigt lik den tjej Ymer var förälskad i för ett tag sen o nu helt plötsligt är en bassettgrabb inblandad o jag är övertygad om att även Gusten är väldans förtjust i fröken i fråga . Vilken röra det blev nu :-)

Larsson

9 maj 2012 22:12

Jodu, även i hundarnas värld kan det vara lite av BigBrother möter Bonde söker fru ;)

 
Ingen bild

Ninnie

10 maj 2012 11:06

Okej... då vet vi var min vänsterfot är. Jag har nämligen två höger dito när det kommer till dans. Kan en av dem vara din kanske...??

Larsson

10 maj 2012 14:25

Men då skulle ju vi kunna dansa med varandra! Och vinna hela tävlingen!! Snacka om skrällseger :)

 
Ingen bild

Qsinen

10 maj 2012 18:31

Nu har jag läst den här sagan IGEN och IGEN och IGEN. Och den är bara så så så ja nåt så alldeles charmigt fulländad.

Larsson

10 maj 2012 19:23

Åh tack! sa hon och blev lite förläget generad. Men GLAD!!

 
Marie och Miqro (och så lille Mille på en kant)

Marie och Miqro (och så lille Mille på en kant)

10 maj 2012 21:13

Underbar saga!! Och jag håller med; skriver du en bok köper jag den direkt och lovar också att skvallra för alla jag känner! Jag har ju redan pratat om dig och din fantastiska blogg och dina fantastiska filmer. Sluta aldrig att skriva! Kan man förresten få låna lite av din fantasi på nåt vis...?

http://www.miqro.se

Larsson

10 maj 2012 22:35

För tusan hakar, Marie, där gav du mig en idé!! Jamen det är ju givet - jag kan skriva sagor och sälja fantasi!!!
Jäklar i min lilla låda, jag känner redan hur miljonerna rullar in :))

Är hon kanske intresserad av en burk prima fantasi? Du får den till extrapris eftersom bäst-före-datumet är i kortatste laget :)

 
Jessika

Jessika

11 maj 2012 16:00

Så gulligt. Oskar i sin egen värld av sol, gräs och dofter.

http://rottisvatte.wordpress.com

Larsson

11 maj 2012 19:34

Jo, fast han delar gärna med sig av världen. Bara han får ha dofterna för sig själv ;)

 
Irene

Irene

12 maj 2012 09:39

Är nog benägen att hålla med Bitte; vad hände med "and they lived happily ever after"?? Va?! Nu sitter man ju här med en tår i ögonvrån och snörvlar och blir rödögd.

Fast - han verkar ju vara som en sån där rysk docka som alltid studsar upp igen, så jag hoppas Oscar trots allt får ett långt och lyckligt liv. Och lär sig att inte snava på öronen. Åtminstone inte i amorösa situationer.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

12 maj 2012 13:54

Hm...känns som jag får tänka om när det kommer till sluten på mina sagor. Det moderna olyckliga får ge plats för....ja, för vaddå? Tja, kanske ska prova en slutet-är-nära-variant....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards