Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 23 maj 2012

Valpar - del två

Av Larsson - 23 maj 2012 22:43


Som sagt, i måndags var jag, Ysterkvist och Gurra i Julita och hälsade på i Grabbarnas barndomshem.


 

Gurra hälsade artigt (?) på flickorna...

 

och det såg ut att bli en riktig...


kalasdag för Gurra.


Även Ysterkvist såg ut att ha hittat sin dam för dagen,


en dam som såg ut att ha "planer" ;)


Men hur det nu var, så ingick tydligen inte Ymer i de planerna.


Inte Gurra heller, för efter den till synes vänliga inledningen så satte alla flickorna ner tassarna och förklarade med

S T O R A  bokstäver att i deras trädgård, DÄR bestämde de!!


   

Efter den åthutningen fann Grabbarna för gott att hålla sig lite i bakgrunden.


Husets katt dök upp för att kolla vad som stod på...


men valde ganska snabbt att söka lugnet på annan plats.


Jag gjorde ett försök att ta en gruppbild på flickorna men...


tja...det blev väl inte den...


   

bästa gruppbild jag tagit, om man säger så :)


Att gruppbildsfotograferingen inte höll någon högre kvalitet kan ju ha berott på att jag inte var tillräckligt fokuserad. Det var nog så att mina tankar redan var vid valplådan. För vet man att det inom endast ett halvt stenkasts avstånd finns fyra små grå goa gulliga vättevalpar så...ja, ni förstår säkert - min hjärna fullkomligt skrek:


MOT VALPLÅDAN!!!!

Nu skulle jag äntligen få träffa Idas sommarvisa, I natt är jag din, Inte ens förbannad och...hm...eh?...jo, nu vet jag! - Ingenting går upp mot gamla Skåne.

Du Irene, en valp med det namnet är ju som klippt och skuren att flytta till Huliganhemmet!! Skynda, skynda - ring och tinga, vettja!!

Och skulle jag nu har fel angående namnet så... äh, strunta i det och tinga ändå :)


Mamma Älva med två rumpnissar :)


- Kan nån montera bort den här plastgrunkan ur min mun? Det smakar päckel!!


- Yes, jag har spårat upp en doja!


- Farsans doja, det känner jag på lukten


   

- Nu ska ´ru få känna på nageltrång!!!   


Gusten som hörde alla Ahh!! och Åhh!! och Nämeeen, halledudanedå!!! dök upp.

  

- Hallå där inne, har ni glömt mig? Va??

 

Det hade vi ju naturligtvis inte och för att Gurra (och även Ymer) skulle känna sig mera delaktiga, så tog Sussie helt sonika valplådan under armen och vi förflyttade oss ut i trädgården.


Där fick valparna gå på upptäcksfärd.


- Men hörru, du har väl egna ben att stå på!



- Va tusan, har du en lång svans?? Festligt!!


   

-  Kan nån hjälpa mig? Jag hittar inte utgången... 

 

- Du Sussie, får jag sitta hos dig?


   

- Schysst!


   

- Men jag vågar INTE titta på valparna, då får jag bara skäll av hon den där valpmamman...


 

Den här gruppbilden har jag valt att kalla; En fotograf? Var då??


Nanny Tena vakar över de små



- De kunde väl ändå ha klippt gräset! Jösses, det är ju som att gå i en djungel!!

 


Det smakar gott att äta ute :)

Efter att de små valparna tultat runt i gräset, ätit, brottats och sniffat på maskrosorna så blev de plötsligt...


akut trötta!

Vissa var till och med...


tröttare...


än andra ;)    


 
 
Marie och Miqro (och så lille Mille på en kant)

Marie och Miqro (och så lille Mille på en kant)

24 maj 2012 01:46

WOW!! Vilka underbara bilder!! Och texter!! Me like a lot!! Och visst, jag ska inte sticka under stol med att jag blir ruggigt valpsugen...

Sen måste jag också säga att den där Ysterkvisten har ett otroligt vackert huvud! De andra är fina också men det är nåt speciellt med den där Ymer. Sen får du göra vad du vill med den informationen, om du vågar framföra den till Ysterkvisten eller inte.. Jag menar, Schäfern blev ju så rysligt uppnosig när jag berömde honom härom sistens ;)

Ha det gott! Nu ska jag ta mina små råttor ut på en liten kvällskiss och sen ska vi däcka för natten, alldeles för sent som vanligt... Gonatt!

http://www.miqro.se

Larsson

24 maj 2012 01:58

Först säger jag: Tack!!

Sen säger jag att vad Ymer anbelangar så vet han redan att han är speciell. För det har han nämligen bestämt. Alldeles själv! :))

 
Irene

Irene

24 maj 2012 18:26

Va??!! Heter den Skåne?? Klart den ska flytta hit!
Gud så sugen jag blev på valp nu då... (Jag är nämligen mästare på att förtränga det där med kiss inomhus - för att inte nämna bajs inomhus - , vältuggade anklar, nätter där man ska upp och kissa valpen).

OJojoj... hur ska detta sluta?!

Ska du ha en själv, Larsson? Är inte tre hundar lite, tja, ojämnt antal?

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

Larsson

24 maj 2012 22:14

Nu glömde du - jag har tre hundar och EN katt, vilket ger den jämna summan av fyra.
Så var det med det!

Jojojo...jag tror det slutar med att Huliganfamiljen inom en snar framtid kommer att utökas! :D
Och då menar jag INTE av hemflyttande döttrar/söner/grannar/systerhundar/tulpanlökar

För att skynda på själva beslutsprocessen - kolla in de nästa två inläggen i denna blogg.

Ujujuj, säger jag bara....

 
Ingen bild

A-K

9 juni 2012 22:59

Så bra att Gusten lär ut lite vett och etikett, nu vet jag hur jag ska hälsa i fortsättningen :) PS jag kan mycket väl tänka mig få lite nageltrång av en sådan lite sötnos!

Larsson

10 juni 2012 10:05

Visst är det bra med Internet - man lär sig så många saker!
Jämt & samt & hela tiden :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards