Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Valpar - sista delen

Av Larsson - 25 maj 2012 19:23


- Kan du maka åt dej? Bara litelite då....


- Nähä, inte det...men det här funkar nog. Jodå, funkar gör det visst!


- Men schyssta - inte puttas då!


- Nääe, nu blev jag ju puttad i allafall :(


- Nu är ju jag alldeles själv! Ensam, liksom.



- Och snart blir det väl mörkt. Och kallt. *snyft, hulk, snyft*


- Hej! Jag har ingen mamma eller pappa, vill du ta hand om mej?

- Du, jag är katt - Kalle Adam Tore Tore - och jag "tar inte hand" om någon, så schas med dig!!! 


- Huuu, vicken ruskig typ. Tur den inte åt upp mej....

- Jag får leta vidare. Jag kanske hittar nån annan som vill ta hand om mej. Helst innan vintern...


- Men titta, där e ju nanny Tena!!


- Tena! Teeeena!!! Åh va jag e glad att jag hittade dej! Vet du, de puttade ur mig från valplådan å sen har jag varit alldeles jätteensam jäääääättelänge!! Kallt å nästan mörkt va' re oxå.

Får jag ligga här hos dig?  


   

- Du är snäll du, Tena. Snäll och varm. Mammavarm, liksom.   

   

   

   

   

   

   


 
 
Marie och Miqro (och så lille Mille på en kant)

Marie och Miqro (och så lille Mille på en kant)

25 maj 2012 22:26

Naaaw, det där var ju en alldeles supergullig och fin liten saga. En perfekt barnbok ;)

http://www.miqro.se

Larsson

26 maj 2012 08:50

Hahaha, med betoning på "liten" då.
Fast det kanske är bra, föräldrar gillar ju tunna sagoböcker, har jag hört :)

 
maarit

maarit

26 maj 2012 08:26

Åh, jag säger bara åhhhh...

http://www.mizacks.se

Larsson

26 maj 2012 08:41

Och det säger liksom allt när det handlar om valpar :)

 
Ingen bild

Ninnie

26 maj 2012 11:35

Men lilla gullet då... Komsi, komsi till tant Ninnie

Larsson

26 maj 2012 16:39

Ja du ser! En sån i hushållet och abstinensen är som veck me pusta'!

( det sista är norska och betyder: Borta med vinden. Om ni inte visste det, menar jag)

 
Kim

Kim

26 maj 2012 14:50

Jag blir helt betuttad av din text och bilderna!
Vilken tur du inte säljer nåt på din blogg, för jag hade suttit med tindrande ögon och köpt allt!

http://varmt.bloggplatsen.se

Larsson

26 maj 2012 16:33

Men du, vilken ide'!! Jag har en gammal vintermössa som jag inte har nån användning för längre. Med en slagkraftig text kanske jag få den såld! För att inte tala om alla gamla strumpor!!

Ja järnspikar, det här kan ju bli lönsamt, sa hon och började rota i garderoben

 
Ingen bild

Lars P

26 maj 2012 15:31

Vilken härliga bilder !! Det var ju tur för den lilla knatten att det fixade till sej innan det blev mörkt och kallt !!

Larsson

26 maj 2012 16:19

Ja, jag har ju försökt tidigare med slut av det mer tveksamma hållet men det har ju inte fallit i så god jord ;) Därför kände jag att NU måste det till ett solklart lyckoslut - för man vill ju inte råka ut för nån "bloggstorm" ;)

 
Kerstin

Kerstin

26 maj 2012 17:53

Vad säger man? Åh, nämen, gulligt, jag dööör. Eller helt enkelt bedårande :-)

http://kerstinnilsson.blogspot.com

Larsson

26 maj 2012 19:54

Jag säger; vättevalpar kan man aaaaaaldrig få mycket av!! :))

 
Anna

Anna

27 maj 2012 21:29

Naw... hur söt får man vara?! Immer var också väldigt förtjust i Tena :) Måste åka och pussa lite på underverken jag med!

http://www.stubbochsvans.webs.com

Larsson

27 maj 2012 23:12

Det tycker jag du ska göra! Man blir nämligen på VÄLDIGT gott humör av att umgås med de små en stund!
Och Immer kanske blir glad om han får mingla med Tena igen :)

 
Jessika

Jessika

27 maj 2012 23:51

Nu har jag sett alla de här valpbilderna och blvit helt sjuk.

Och så en sådan här snyft skräckis, en sådan resa för den lille valpen. Det var för väl att det blev ett lyckligt slut, vill inte få grava sömnproblem!

Vilka underbara valpar. Har redan glömt, hur kommer det sej att man längtar så efter att de ska bli vuxna, när de är så söta när de är små? Hur var det nu igen, minneslucka minneslucka...

http://rottisvatte.wordpress.com

Larsson

28 maj 2012 00:48

Tror att psykoterapeuter skulle ha ett sjå med oss hundägare. Om de hade anledning att vårda oss, vill säga.
Men nu finns det ju ingen sån anledning eftersom vi har hundar :)

 
Lena J

Lena J

29 maj 2012 12:10

Tack Larsson för urhärliga valpbilder! Själv går jag här och väntar, och vääntar och vääääntar på att Asca ska bestämma sig, ta tag i saker och ting och klämma ut några valpar till mig också. Än så länge bara bäddar och flåsar hon och preeecis när man tänker att nu, nu kommer det en... så somnar hon ett tag! Suck! Håll tummarna för att hon inte ställer in det hela!

http://www.kogar.se

Larsson

29 maj 2012 14:18

Hej Lena, kul att du tittade in! :)

Jamen, det vore ju nedrigt om hon får rampfeber och ställer in hela föreställningen! Fast rampfeber....nää, inte Asca, sånt har väl aldrig legat för henne! ;) Så lugn, bara lugn Lena, hon kommer att "leverera" :)

Gusten han konstaterar kallt; Tsss, hon ska bara göra sig märkvärdig...

Lycka till med de små!!

 
Lena J

Lena J

29 maj 2012 21:29

Nu är de här! Två stubbade tikar och två hanar, en med kort svans och en med lång! Jättefina såklart! Asca och bäbbarna mår bara bra!
=)

http://www.kogar.se

Larsson

29 maj 2012 23:37

Åh, så roligt!!!

Klappa den lilla Ascafamiljen från oss och vi ser fram mot mååånga bilder! :)


 
Ingen bild

Fru uppfödare

31 maj 2012 10:59

Tack Larsson för alla fina bilderna!!! Tänk jag tycker nästan de är sötare på bilderna än i verkligheten, hur går det till? Har Du något sorts söttillskott i kameran?

Larsson

2 juni 2012 21:41

Varsågod! :)

Ja, man vet ju aldrig vad Nikon har meckat in i kamerans mage :) Fast jag tycker nog att valpar i verkligheten är att föredra. Det ger liksom inte så mycket att gosa med ett foto ;)

 
Ingen bild

Sömnlös A-K

9 juni 2012 22:50

Jag har haft väldiga sömnsvårigheter sen jag läste detta, har dock haft några terapisamtal med herr Blund så jag börjar kunna sussa skapligt igen :D

Larsson

10 juni 2012 10:17

Ja, det var en ryslig historia, nästa i klass med Fablernas värld... :)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Skapa flashcards