Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Larsson - 13 maj 2008 22:07


Grabbarna och jag åkte till grannstaden för att tillsammans med E och hennes snuser Doris, gå på promenad. Det är minsann inte var dag som vi förlägger våra turer i sån miljö, så både Ymer & Gusten var ju i sitt esse!


Än var det full fart framåt och än var det tvärnit.

Än var det åt varsitt håll och än var det ingående snokande på samma fläck.

Än var det hit och än var det dit och än var det runt en liten bit.


Jag blev alldeles matt!!


För att inte tala om Doris som är van med stadsturer men som den här gången blev alldeles vindtyrig över Grabbarnas framfart :)


Tog lite välbehövlig rast/vila vid ett kafé och gottade oss med  latte och varm smörgås - gott, gott!


Väl hemma så drog sig Grabbarna tillbaka för att vila  medan jag fick någon sorts "anfall" och påbörjade rengöring av tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin och fläkt!


Ja, jag avslutade den också. Efter mycket om & men! ! !


Såna här tekniska uppfinningar är verkligen inte konstruerade på ett rengöringsvänligt sätt - grr! Pillrigt och trångt samt att man får ha fantasi (mycket fantasi!) för att med hjälp av det man hittar hemma, kunna specialtillverka hjälpmedel för att komma åt överallt.


Men nu är det gjort.    * Guldstjärna till mig! *


* * *


Vi har även tränat lite.


Gusten fick göra:

"Hur gör strutsen?"

Vinka - både med höger och vänster tass

Buga

Fjärrdirigering sitt/ligg/stå


Ymer fick göra:

"Hur gör strutsen?"

Ligga död

Backa

Torka nosen

"Ge mig fem!"

"Vad gör du när polisen kommer?"


Det sista är ett nytt trick och när det är klart ska han Sitta Fint med ryggen mot mina ben och sträcka upp framtassarna :))


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards