Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 1 maj 2008

Av Larsson - 1 maj 2008 19:58


Så den har jag högtidlighållit genom, ja just det, arbete!


Först blev det till att torka, damma, tvätta, skura inne i huset. Sen blev det till att knäskura stora delar av altanen. Ville få bort alla stänk & fläckar efter Ymer.

Han är förresten MYCKET piggare idag. Vi har t o m kunnat gå två kortare promenader utan alltför många stopp. Han har betydligt mindre ont och känns mer harmonisk till sinnet. Yes - vi ser ljuset....!  :))


Dessutom har jag idag medelst spett & spade lyckats plantera mina tre rhododendronbuskar - stön och pust!!!


Nu ämnar jag lägga mig raklång i soffan och invänta Brottet.

Av Larsson - 1 maj 2008 09:08



När jag tog ut hundarna i morse för en snabbrastning vem sitter då utanför dörren? Jo, lille Hjalmar. Han gick iväg i torsdagskväll förra veckan och har inte varit synlig förrän idag. Visserligen är han "street smart", f d bondkatt som han är, men jag började ändå bli smått orolig. Ja menar, vad kan inte en missekatt råka ut för här i världen???


Men Hjalmar såg bara väldigt förvånad ut när jag grälande försökte förklara för honom att han åtminstone kunde höra av sig när han är borta sååå länge...


- Nämen du...gick ju bara på en liten Walkabout...va e problemet???


syntes Hjalmar säga och paraderade in i hallen med svansen högt i vädret.


- Du, glöm de där nu! Nu e ja ju här å ja e HUNGRIG ! ! !


Jaha - det var bara att duka fram vad huset hade att erbjuda. Under tiden ville han ha klapp & kel och då kände jag alla fästingar !!!



Det var snudd på kräkvarning på att plocka dessa ur hans päls - å det före frukost - tvi & bläää & äckel !

Fast det kanske var tur att det var före frukost...Vette f-n vad som hade hänt om jag hunnit äta frukost......


Nåväl, nu är han "plockad", har ätit sig mätt och ligger och trynar. Snarkar så läpparna fladdrar :)


Jag använder Frontline katt på Hjalmar och har tyckt att det funkat jättebra. Men efter det här börjar man ju undra...har fästingarna blivit immuna mot medlet eller var det bara en tillfällighet?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards