Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Bäbiskläder

Av Larsson - 17 mars 2009 08:57

























I helgen besökte jag en närliggande klädesbutik för att frossa loss bland bäbiskläder. Skulle köpa en välkomstpresent till A och H;s lilla nyfödda.


Alltså, jag går igång på såna där miniutstyrslar!!

Pyttesmå sockar,  små klänningar som knappt har en storlek ens en gång!! - visserligen fullständigt opraktiska men vansinnigt söta :) - "åkpåsar" i rosa fluffigt matrial som dessutom har påsydda öron. Ja, listan kan göras HUR lång som helst.


Trots det stora utbudet på rosetter, volanger, rysch & pysch kunde jag besinna mig och kom ut från affären med något så praktiskt som pyjamas och sockor. Duktigt Larsson!!

Fast färgen....där kunde jag inte hålla mig. Den blev rosa :)



- Hej, jag är ganska ny här på jorden och heter...eeeh....hm, jag vet nog inte riktigt vad jag heter. Pappa säger ganska ofta; - Hörru...men jag är skeptisk till att det verkligen är mitt namn...


- Skeptisk är jag också till den här rosa utstyrseln som nån tant har köpt till mig! Ska det behöva vara så här, va?!..... Rosa kläder??.....

Rosa kläder med en massa F L O D H Ä S T A R på !?!?!

Nä, känns inte riktigt bra nu....



 
 
Ingen bild

Karin med Y.D och A

17 mars 2009 11:58

Lyckliga lilla "Hörru" som har en sån snäll människa som köper fin flodhästpyjamas. Fina kort och sött barn.

 
Ingen bild

Larsson

17 mars 2009 12:46

Karin; Ja, låt oss hoppas att hon ändå innerst inne, känner liite glädje över pyjamsen.
Vore ju för eländigt om jag får höra att: - Allt är ditt fel!, när hon kommer i tonåren... ;)

 
Ingen bild

Hörru

17 mars 2009 18:57

Tack Larsson för de fina pyjamasarna!

Jag har provat båda två. Mamma har lagt dom i tvättkorgen och nu väntar jag bara på att pappa ska tvätta. Det råkade nämligen komma lite krä... nej ta det inte på fel sätt... det berodde INTE på de rosa flodhästarna.

Jag tycker att det är riktigt kul
att ha fått en egen färg... lite trött på att alltid ha på mig storebrorsans gamla ljusblå kläder. Mamma blir nämligen förvirrad och säger HAN istället för HON när jag har på mig brorsans bäbiskläder.

 
Ingen bild

Larsson

17 mars 2009 23:18

Hörru; Så bra att du trivs med både pyjamasen OCH färgen!

Bra oxå att din mamma nu kan se skillnad. Det där med rätt genus är en viktig grej, ska du vet :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards