Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2009

Koncentrationsläger

Av Larsson - 6 augusti 2009 22:46


Jo, hon sa så, hon Alva-Karin om dagens minivätteläger!! 

Allltså, nu var det ju inga minivättar som deltog...utan det var vanliga vättar men ett litet kort läger...

Men vad Alva-Karin menade var alltså att det var ett koncentrationsläger och inte ett koncentrationsläger.


Skönt att vi redde ut begreppen :)         (ehh????...)


Vilka var det då som deltog? Jo, här ser ni laguppställningen.


Bakre raden fr vänster; Ymer, Gusten. Mittenraden fr vänster; Asca, Ystra, Alva. Främre raden fr vänster; Asko, Yra


Å vad gjorde vi då idag?

Ja, vad gjorde vi inte!!


Jo, vi körde inte rapport och vi tränade inte IPO. Inte heller övade vi viltspår MEN vi pratade om det! Javisst, vi ville ju veta allt om Ascas framgångar i storskogen.

Jag fick faktiskt lite blodad tand (haha..fattar ni? blodad tand - viltspår...jamen ibland är jag ju mer än lovligt rolig!!) så Gurra & jag ska nog pröva på att gå ett anlagsprov. Ska bara öva lite först...


Förutom att prata viltspår så blev det lite lydnadsträning, kaffedrickning & gruppövningar.


Sittande i grupp



Liggande i grupp



Vi hann även med att leka lite innan vi gjorde en omgruppering från lydnadsplan till mitt lilla hemman. Väl där blev med mat & prat och till efterrätt blev det morotskaka & kladdkaka. ( johodå - är det kalas så ÄR det!!!)


Dagen avslutades med...gissa!


Just precis - trixträning :))

Mera om detta och även flera bilder kommer men nu ska jag & Grabbarna sätta oss på altanen och njuta av augustimörkret samt den fulla månen.


Märkligt vad det börjar klia i hörntänderna??....å va´lurvig jag är ansiktet!!...


* * *

Tack tjejer för en helskojig dag!

:)

























































 
 
Lotti

Lotti

6 augusti 2009 23:42

Vad mysigt de har det!

http://lottiestrin.blogspot.com

 
Anna

Anna

6 augusti 2009 23:44

Superstort tack för en mycket trevlig träff :) Massor med trevligt hundprat, träning och god mat!
He he, vilken lång tunga han har herr Asko på första bilden. Kom nyss hem så nu ligger båda kraschade på sidan - trööötta hundar... Det är jobbigt att koncentrera sig ;)

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Ingen bild

Larsson

6 augusti 2009 23:53

Lotti; Jo, även jyckarna uppskattar sköna sommardagar :)

Anna; Tack själv! Jo, Grabbarna Grus har oxå hängt upp "Var god stör ej"-skylten :))

 
Ingen bild

Karin med Y, D och A

7 augusti 2009 08:08

TACK för en superrolig dag med god avslutning. Larsson, du är bäst.
Jag som inte hade löpande D med mig kom hem till en partyglad dam som ville ut på "killjakt". Gäsp, gäsp sa vi andra och försökte att undvika D;s lystna ögon.

Än en gång ,TACK ALLA, för en bra dag.

 
Ingen bild

Larsson

7 augusti 2009 09:58

Karin; Tack själv!

Träna nu duktigt på strutstricket för jag tror minsann vi måste ta den här träffen i repris. Det var ju SÅ kul :)

 
Lisbeth

Lisbeth

7 augusti 2009 10:08

Larsson - vilka underbara bilder!!!!
Man känner en vild och obändig lust att gå ut och göra... något...

En ödmjuk förfrågan: går det an att använda en av nedanförmälda foton, androm till uppbyggelse?

Ha det gott!

http://ulvus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

7 augusti 2009 12:32

Lisbeth; Absolut!

(om det någonstans framgår en liten hänvisning till "källan". Kanske en liten bloggadress...
Jag är nämligen en stor vän av gratisreklam :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards