Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Den stora, vida världen

Av Larsson - 3 januari 2010 19:16



Vilken strålande vacker dag! Det blev en lååång tur med Grabbarna i skogen. Och i skogen kom även insikten att världen, den stora och vida världen, den är allt bra liten.


Mitt bland alla tallar mötte jag nämligen en häst. En oootroligt fin häst av den grövre sorten. Han såg så ståtlig ut där han kom klivande bland de snötyngda träden.


- Vilken fin häst, sa jag till människan som satt på hästen.


Isen var bruten och vi började småprata. Hon frågade var mina västgötar kom från och jag berättade, varpå hon sa att hon hade en kompis som hade en västgötaspets. Det visade sig vara Gustens syster Asca och kompisen ifråga var således Ascas matte, Lena!! 


Så världen...ja, den är sannerligen inte större än ett utedass :)


Det visades sig också att häst och ägarinna var tämligen nyinflyttade och bodde "nästgårds", så vi lär nog stöta på dem fler gånger.



 
 
Lena

Lena

3 januari 2010 20:16

Sent ute, som vanligt!
Grattis i efterskott!!!

Kram Lena

http://www.kogar.se

 
Ingen bild

Larsson

3 januari 2010 21:23

Lena; Tack snälla! :)

 
Ingen bild

Fru uppfödare

4 januari 2010 10:11

GRATTIS!!! Jag är sen som vanligt. Men jag ska berätta en hemlighet. Jag har själv firat precis lika många år i mellandagarna. På Vadstena kloster!!! De Du!! Å vet Du vad jag ska göra i någon vacker dag i sommar? Åka luftballong med hela familjen!! Kanske tar vi en sväng över Södra skogen om vindarna bär!! GRATTIS GRATTIS återigen!!!

 
Ingen bild

Larsson

4 januari 2010 11:46

Men bästa Fru Uppfödare, hur kunde jag missa detta?!?
*bläddrar förtvivlat i mappen "Saker jag borde kommit ihåg"*

Inser att jag (återigen) har haft en släng av pyspunka...

Nåväl, jag säger; - Tack, tack!

Sen kommer här ett megastort GRATTIS!! och ett fyrfaldigt;
HURRA HURRA HURRA HURRA!!

Säg till när ni ska på tur, vi står redo att vinka! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards