Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 18 mars 2010

Av Larsson - 18 mars 2010 16:56



Det blev en tidig uppstigning denna torsdag. Skulle nämligen infinna mig vid den årliga besiktningen kl 09.35 och innan dess skulle hundar rastas och matas och jag skulle hinna med mitt frukostkaffe. Sen slog det mig att mina möjligheter att klara besiktningen med UA i protokollet,  avsevärt skulle förbättras om jag såg lite välvårdad ut. Så det blev in i duschen, ut ur duschen, kamma hår, nypa rosor på kind och skvätt, skvätt med luktagott.


Sen slog det mig. Igen! Vad håller jag på med? Det är ju bilen och inte jag som ska besiktas!!

 

Nåväl. Gjort är gjort, tänkte jag och lastade den nystädade (jodå, ägnade HELA onsdagen åt att damsuga, torka, gnugga, tvätta hunddynor m m osv) bilen med mig själv och alla jyckarna.


Sen ställde jag färden mot - Biltvätten!


Som en gnistrande diamant gled vi in på parkeringen framför självaste Besiktningshuset och där fick vi vänta. Och vänta. Och vänta...


Herremindar, jag skulle hunnit virka ett överkast!! Förutsatt att jag haft nål och garn och kunnandet, vill säga.


Många, långa minuter efter utsatt tid blev det äntligen min tur. Och några korta, snabba minuter senare kunde jag glatt vifta med mitt UA-protokoll!


Jodosåatt, det lönar sig att jolla till det :)

 

För att fira den lyckade besiktningen sammanträffade jag med I, Vicky och Hekla och det blev en lååång promenad med mycket klatjofs och lera. Härligt! :)



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards