Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Larsson - 10 mars 2012 22:22


Det kom ett mail härförleden som inleddes; Se upp alla biltokiga släktingar....


Redan där stannade jag upp i läsningen.

Hm...låt se, ÄR detta mail verkligen menat för mig? Jag menar "biltokig" - är det jag det? 

Jag slängde en blick ut mot parkeringen och kunde konstatera att vad "bil" anbelangade så var avsändaren rätt ute. Om nu Skoda går under benämningen bil, förstås.  Dessutom en Skoda som vid sin första besiktning fick en fet röd ICKE GODKÄND-stämpel eftersom nyckel till avtagbar dragkrok saknades...

(me NOT like dumma bilbesiktningsbestämmelser)


Nåväl, jag satte check för "bil" och tog mig an "tokig".


Här blev det lite knepigare. 

Menade avsändaren tokig som i a) stollig person som hittar på både det ena och det andra eller b) person som inte riktigt blev som det var tänkt eller c) herregud, sätt på människan en krama-sig-själv-tröja och låt henne andas i en papperspåse så vi kan få någon ro på det här släktkalaset!


Äsch...spelar roll vad man tänkt, allt stämmer ju in på mig, tänkte jag och satte check för "tokig".


Sen ringde mobilen och jag fick avbryta mailläsandet.


Jag kan ta emot samtal i min mobil.

Jodå, nog kan jag det alltid.

Men jag kan inte prata.

I allafall inte så att motparten hör. 


Vad jag har är helt enkelt en telefon för envägskommunikation. Till förmån för uppringaren!

(me NOT like AjFån)


När jag berättade om mina telefonproblem för kollegan på jobbet lade han först pannan i djupa veck.

Sen lyste han upp, likt en soluppgång i Främre Orienten och sa; Tänk om det inte bara var telefonledes det var så... 

(me NOT like dum kollega)

Alltnog och emedan...nu ska jag få (läs; köpa) en ny mobil. Jag har sett bild på den och den ger verkligen ett gediget intryck och den kan ju INTE vara sämre än den jag har!


 

ME LIKE ! ! !   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards