Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 6 november 2007

Premiär !

Av Larsson - 6 november 2007 19:06

Idag är det så dax för ett första inlägg på min nyskapade blogg. Å det på självaste Gustav Adolfsdagen. Skulle ju ha firat med en bakelse men jag fick nöja mig med vad huset förmådde och det var kanelbullar. Jaja - i min värld är det tusen ggr bättre än bakelse!

Idag var det också dax för bilen att infinna sig till den årliga besiktningen. Tänk att det alltid är lika pirrigt. Lite som att tiden indelas i före och efter bilbesiktningen...hm. Nåväl, jag stuvade in Grabbarna och även min "fosterhund" Gina ( av märket riesenschnauzer) i bilen. Tänkte att jag kunde hetsa hundarna på Farbror Kontrollanten om han inte godkände mitt fordon...Bilprovningen framkallar  dj..len i en och man får både horn & klövar....Nu hade jag inget bruk av vare sig hundar, horn eller något annat - bilen gled igenom utan anmärkning. Finemang!!


Studerade idag hundarnas vilolägen. Undrar hur många ställningar en hund kan ligga i? Å är de alltid så bekväma undrar vän av ordning??


Å detta med att fota hundar - hur enkelt är det? Speciellt svarta hundar. Gina ser ut som en enda stor bläckplump där hon ligger...! Då är det lättare med vättarna. Bara de är stilla någongång! Det är något jag har lärt mig under åren med dessa små jyckar att man tar de inte där man sätter de! Annat var det förr när man hade schäfer. Sa man sitt till de så satt de där till annat sades. För det måste ju ha med rasen att göra? Det kan ju inte vara så att jag börjar bli "soft" på gamla dar.....???


 
 
Britta

Britta

6 november 2007 19:59

Hej Lena och grabbarna, ja ja foster-riesen också :0)
Välkommen in i bloggens värld - jätteroligt att se dej här:0)
Vänta skall du få se, det här kommer att ta en del av din tid......
Fullständigt normala bilder av sovställningar på götarna, i synnerhet den undre....
Jo, jag vet hur det är med fotografering av riesen-svartingarna - när jag tar bilder på Siri och Örnie,så ser man i bästa fall något som kanske lite blänker till mitt i en bild som förefaller vara tagen i en garderob utan lyse, det som blänker till är ett eller annat öga :0)
Dom gör sig bäst i snö ;)
Jag länkar omedelbums till din blogg!

http://www.oxberget.se

 
Asko & Co

Asko & Co

6 november 2007 20:22

Tjohoo - brorsan med matte har en blogg!
Ska bli kul att följa era förehavanden framöver :)
Vi hörs!

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Pensionat-matte

Pensionat-matte

6 november 2007 23:32

Skönt att man nu kan ha full koll på dej och grabbarna//Barbro

http://www.skirengarden.com

 
Ingen bild

Johanna och Bambam Knarkarkung

7 november 2007 17:01

Oh, sicken fin bloggsida!
Fin bläckplump men ännu finare vättar!

Sovställningar kan kanske även vi bidra med några fräcka bilder på!
Kan säga att 50 kg rottweiler uthälld i en soffa kan te sig synnerligen märkligt på bild....
Nåväl...

Knarkarkungen med tillhörande matte hoppas att det snart är dags för träffen!
Ska bli himlarns trevligt på alla sätt och vis att träffa alla mattar, vättar och andra "utlänningar" som tollare, belgare, pumisar, mm! :-)

Ha det bäst och pussa grabbarna på magen från oss!

// Johanna, Bambam Knarkarkung och Magda Spunksson

 
Isabel

Isabel

8 november 2007 08:10

Välkommen till bloggvärlden, kul med ytterligare en västgötabloggar att lägga till på min dagliga bloggrunda.

Isabel & Vikingarna

http://kennelviking.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
November 2007 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards