Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 19 december 2007

Av Larsson - 19 december 2007 23:58


På väg till jobbet stannade jag till på det stora köpcentret. Men herre min dag - där var ju folk fullkomligt galna!

Vad ÄR det med den stundande helgen som får folk att uppföra sig som om julafton var den sista dagen i deras och alla andras liv...???? Folk sprang runt med sina varuvagnar som om det hela var ett enda stort Folkrace å inköpslistorna de viftade med, var lika långa som Mississippifloden. Hos vissa kunde man skönja att vansinnet började pyra ut ur öronen...Man hade behövt både vadderad dräkt samt stålskodda skor.


Alltså, så länge jag har levt - å det är mååånga år! - så har livet lunkat vidare efter varje jul. Så vad är det jag har missat???


Nu lyckades jag trots detta kaos, både få tag på det jag sökte och ta mig till kassan....helskinnad.  

Kassörskan var den enda som uppvisade någon form av lugn. Förmodligen knaprade hon på något av Apotekets digra utbud av pillerpastiller...


Nu får man hålla sig borta från affärerna ett tag - i alla fall om man vill överleva denna jul... 


Av Larsson - 19 december 2007 15:20


Skatter, deklaration å blanketter - det är sååå boring!! Men deadline börjar närma sig så det var bara att ta tjuren vid de berömda hornen *stöön*

När väl alla siffror var införda i rätt kolumner (borde ha skrivit med romerska siffror som en liten hämnd....) och plus och minus hade räknats så kändes det rätt bra - Duktig jag!!!

Tänk att man alltid har en förmåga att låta sånt här ligga och jäsa till en obehaglig surdeg....

(För er som undrar; det är husförsäljningen som deklareras. Den vanliga är ju som bekant inte förrän i maj 08 å den är ju tack och lov, plättlätt numer. Signa med e-leg - klart!!!!)


Nåväl, eftersom jag varit så flitig blev belöningen en lååång promenad i skogen i ett strålande väder! Grabbarna ville att deras kompisar från Panget skulle få följa, så vi tog vägen förbi hos dem och lastade in Kejla och Putte Phu.

Det blev ett lekande och ett springande så det stod härliga till! Gjorde ett tappert försök att fota men det är ju inte alldeles enkelt att få 4 jyckar att fastna på bild... å helst då samma bild!!


Nu återstår bara att mumma sig under armen samt borsta några framtänder och sen blir det till att hasta till jobbet.


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2007 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards