Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

I sista minuten

Av Larsson - 1 mars 2010 08:34


Tänk så många saker som inte skulle bli gjorda om inte sista minuten fanns. Inte i det Larssonska hemmet iaf.


Fujifilm hade rasande bra extrapriser på framkallning och erbjudandet gällde t o m 28:e feb.

An offer I can´t refuse, tänkte jag och gladde mig att jag hade hela helgen på mig.


Plötsligt upptäcker jag att det som varit en ocean av tid hade krympt till en liten, liten rännil. Istället för att göra first things first hade jag förslösat dyrbar tid genom att umgås med Pensionatsföreståndarinnna, skuttat runt i gummistövlar och glatt mig åt plusgrader och snöslask, tränat hund, promenerat hund, druckit kaffe med kardemummakaka, gosat hund och därimellan varit allmänt slö & slapp.


Så då satt jag där igårkväll, när endast några skälvande minuter återstod av erbjudandet, och påbörjade min beställning. 


Öka Larsson,  det är bråttom!


Skynda att fynda!


FORT!


FORT!!


FORT!!! 



Välja bilder, ladda upp bilder, storleksbestämma, välja antal. Fingrarna for som en ravedansande spindel över tangentbordet.

Och klockan den tickade. Med en rasande fart närmade den sig midnatt.  


SPURTA LARSSON!!!! skrek jag till mig själv och med svetten sprutande och med andhämtning som en blåsbälg, kunde jag till slut trycka på "Beställ" - 3 minuter i midnatt. Flämt!!


Det ska verkligen bli spännande att se resultatet av denna "hetsbeställning" ;)


* * *


Idag ska jag vila ut. Återhämta mig.

Det har jag hört att man bör göra efter kraftig kroppsansträning.


Sen har jag ytterligare två saker på agendan, jobba och invänta besked på att Hörru den Tredje ska se dagens ljus.


 
 
Ingen bild

Grannen

1 mars 2010 09:45

Ja du Larsson, det är inte konstigt att vi aldrig får ihop någon promenad med det schemat du har : D

 
Ingen bild

jeanette och Dino

1 mars 2010 09:47

Tänk att Jea hade också detta erbjudande. Hon hade dessutom varit såååå dukig och lagt 100 noga utvalda foton i en egen liten mapp som hon döpt till "Fuji".
Men Hon hade inte varit klok nog att ladda upp dem till Fuiji INNAN DATORN DOG!!!
Tänk att man ska behöva bli påmind om detta även här... SUCK!

 
Ingen bild

Larsson

1 mars 2010 09:54

Granne; Jo, ibland ligger det på liksom ;)

Jeanette; Så nedrigt! Men du - du kan få titta på mina framkallningar om det kan vara till någon tröst ;)

 
Marie & Miqro

Marie & Miqro

1 mars 2010 23:05

Ja, jösses Larsson, den där sista minuten är ganska viktig även här och jag har gjort precis samma sak som du vid ett antal tillfällen.... Fast jag har varit lite tidigare än 3 minuter i tolv tror jag....
Känns som att det var länge sen jag kommenterade i din blogg, men jag har läst vartenda inlägg, jag lovar :)
Tänkte gissa på din fototävling men kom inte på nåt skoj att gissa på så det blev inget... Det närmaste jag kom var nån sorts utomjording men det verkade inget kul att gissa på det...
Ha en bra vecka! Ser fram emot att läsa nästa inlägg i din underbara blogg :)

http://www.miqro.se

 
Ingen bild

Larsson

2 mars 2010 02:44

Marie; Du är allt en sann och pålitlig supporter! ;) Och att gissa på utomjording var ganska passande tycker jag.

Bara vinden blåser åt rätt håll så ska jag redovisa resultatet av tävlingen. Som sagt, bara det blåser åt rätt håll...

 
Irene

Irene

2 mars 2010 08:41

En ravedansande spindel? Tänk jag har aldrig ens föreställt mig en sån, och nu är jag helt plötsligt jättesugen på att få se en. Du vidgar mina vyer, Larsson!

P.S Jag vill se den på säkert avstånd såklart. Ingen spindelnärkontakt av tredje graden för mig inte.

http://vastgotaspetsochtradgard.blogspot.com

 
Ingen bild

Grannen

2 mars 2010 13:45

Apropå sista miuten, jag inser att jag totalt missat din fototävling... Än är det kanske inte för sent att deltaga?

Iallafall, här kommer mitt svar:
Man ser ju klart och tydligt att det är ett självporträtt på dej kära Granne. Men ett självporträtt taget med en väldigt dålig kamera. Så dålig att jag tror att tidigare nämnd granne bara måste, MÅSTE, köpa en ny och förstås BÄTTRE kamera. Eey?

Nu håller jag mina tummar och tår och hoppas att jag vinner det däringa fiiina priset.

 
Ingen bild

Larsson

2 mars 2010 14:37

Irene; Johodu, att läsa bloggar är lärorikt!

Grannen; Än är inte tävlingen avgjord så ditt bidrag är noterat.
Men...självporträtt??...*springer till spegeln*

 
Ingen bild

Grannen

2 mars 2010 16:52

Jamen jag sa ju att kameran var dålig!

 
Ingen bild

Larsson

2 mars 2010 17:06

Grannen; Så är det nog, det är kamerans fel. ALLT är nog kamerans fel, när jag tänker efter. Usch & fy, den får gå samma väg som kaffebryggaren...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards