Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Konster & Trix

Av Larsson - 4 oktober 2008 18:07


Nu är vi inne i en period med trixträning. Alltså - det är ju bara sååå skoj!


Igår körde Ymer och jag lite dancemoves - Bakåt, både från och mot mig, Snurr, Mellan, både framåt och bakåt, Vänd och Runt, både framåt och bakåt. Vi kommer troligtvis aldrig att tävla i Freestyle ( den ena tondöv och den andra saknar både takt och ton...) men det hindrar ju inte att man tränar :)


Gusten han har svårt att se tjusningen med att lära sig sånt där. Nä, han tycker bara och endast att vi ska träna Hämta strumpa, Skaka strumpa och framförallt; DÖDA STRUMPA!

Suck.. Gurra, Gurra - vad ska det bli av dig???


På dagens träning låg fokus på Sitta fint och hålla groda samt Hur gör ormen?  Blev några riktigt bra repetioner så nu är det nog dax att snäppa upp nivån ett steg.

Gusten han körde Vinka, Ligga död och Fjärren. Duktig liten!


* * *


Nu sitter jag och väntar på att J och Bambam ska komma. Det ska bli hundsnackarkväll ikväll. Möjligtvis lite mat & vin oxå....



 
 
Anna

Anna

4 oktober 2008 19:24

Klart du ska tävla freestyle med Ymer någon gång - vad ska all trickträning annars vara bra för?!
Idag har jag shoppat tyg till min freestyleutstyrsel, det kommer bli såå tjusigt :)
Jag skulle inte tacka nej till en hundsnack-kväll med lite mat och vin heller, synd att du bor lite väl långt bort för bara en kvällsvisit...

http://www.freewebs.com/stubbochsvans

 
Scrollan

Scrollan

4 oktober 2008 19:31

Hej!

Vilka söta vovvar du har! Låter kul med trixträning, själv är jag å min amstaff Princess, 3,5 år, nybörjartokiga i rallylydnad! Jättekul!:-) Vi har även en dvärgpinschervalp, Mischa, men hon bara studsar runt lycklig som tusan å struntar totalt i att man försöker lära henne nåt! Det kanske kommer!;-)

Varm hundhälsning från Scrollan

http://www.scrollan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

5 oktober 2008 19:52

Anna; Man kan ju alltid ha små uppvisningar...sådär hemma på kammarn´...för en skara utvalda liksom... :)

Å när det gäller hundsnackarkväll så går det i en handvändning att göra om det till hundsnackarhelg! Kan ju passa nu när vi går mot lugnare tider vad gäller tävlingar m m.
Gästrum finns att tillgå och hallen är ett utmärkt ställe att träna smått & gott när vädret inte riktigt lockar till utomhusvistelse.

Så kolla din kalender och hör av dig - du är alltid välkommen det vet du!

 
Ingen bild

Larsson

5 oktober 2008 19:57

Scrollan; Tack för hälsningen!

Det inte bara låter kul utan det ÄR skitskoj att träna trix & konster! Nästan så att det är lite beroendeframkallande :)

Lycka till med din träning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards