Ymer Gusten & Co

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Larsson - 7 december 2009 10:51


Nu är det inte många dagar kvar till HUND2009 så denna vecka kommer att gå åt till att fixa det sista inför detta evenemang.


Det mesta av monterinredningen är klart. Det som återstår är lite logistikplanering och att plocka ihop alla bra-att-ha-vid-monterbygge-saker.

När det är klart är det bara att hålla tummarna (hårt!!) för att allt kommer att gå vägen.


Grabbarna Grus måste ju också piffas till. Badat har de ju redan gjort så det behövs nog inte mer än lite kloklipp och borstning för att de ska bli presentabla.


Då är det värre med mig. En date med Frisören är inbokad. Alltid en bra början men sen återstår detta med klädsel. Tänk att det alltid är samma visa varje gång man ska iväg? Oavsett om det handlar om att resa, gå på fest eller åka till jobbet så är den stora frågan Vad ska jag ha på mig?

 

Visserligen ska inte vi bli kritiskt granskade av någon domare men ändå....man vill ju se liiiite representabel ut där i montern.


Gustens syster Asca och hennes matte ska också till utställningen. Även de har problem med vilken outfit de sska välja. Ja, kanske inte Asca då...

Hon skulle nöja sig med en enkel grå päls sa hon. Hävdade att - Allting klär en skönhet!

 

Lätt för henne att säga.... *suck*

 

Jag har rotat igenom garderoben och provat olika kombinationer Jag har bläddrat i tidningar i jakt efter ideér. Jag har gått i affärer och letat på nätet men nada...

Ascas matte skickade även bilder på förslag till klädsel men....njaa, jag vet inte....


     

Visst, jeans är ju alltid jeans men är det inte lite för...lite för...slappt?!?


     

Den här kostymeringen känns ju helt klart festlig men icke för mig. Jag klär nämligen inte i grönt!


Tusan att det ska vara så svårt! Men kanske att man ska ha kjol? Kjol är ju snyggt och man känner sig ju alltid så finklädd i kjol. Gäller bara att bestämma längd, färg och modell. Hmm, låt se....


Tror jag direkt kan stryka långkjol. Det blir för mycket Nobelmiddag över det. Men en knälång rödmönstrad variant kan ju passa. Annars är ju den korta svarta alltid ett säkert kort! Lagom mycket uppklädd och lagom mycket fränt & modernt. Dessutom matchar ju det svarta vättarnas gråa päls. Jamen, nu tror jag att jag har det!!


Har bestämt för mig att Ascas matte skickade en bild på nåt liknande....


*bläddrar bland bilderna*

 

 

     

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



 

 


Jag SKA ha långbyxor. VÄLDIGT långa byxor ska jag ha. PUNKT!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards