Ymer Gusten & Co

Direktlänk till inlägg 25 december 2009

Lite av varje

Av Larsson - 25 december 2009 19:17


Nu måste jag snart gå ut och skotta igen. Det snöar nämligen tunga flingor här ikväll... *pust & stön*

Jag kan ju välja att bara trampa runt i eländet också men då kommer min altan att förvandlas till en puckelpist och det...nej, det känns inte som ett alternativ... :(


Så...bara att ta tjuren vid hornen eller mera, skoveln vid skaftet!


Men jag kan ju dra lite på det genom att först visa er några bilder.

Har jag tur kanske  "skottanfallet" går över under tiden ;)

 

Igår var det en makalöst vacker dag - strålande sol och glimmande snö! Hela naturen var som ett enda stort vykort :)

Hundarna och jag tog en lååång promenad men eftersom det var julafton så blev det inget fotograferande. Lite julledigt måste ju även kameran få ;)

 

Istället får ni här se lite annat smått & gott.


 

Underbar vintervy i solnedgången


   

Min fina röda julklappsskål. Uj, så bra det gick att vispa grädde i den!


   

Detta är katten Hjalmar (a.k.a Holger i vissa kretsar... :) 

 

  

Min alldeles otroligt vacka amaryllis som jag fick av Britta.


  

Ännu en grandios amaryllis. Denna fick jag som liten lök av bästa Qsinen.


  

Min egenkomponerade julgrupp med doftande hyacint.


  

Min alldeles egna, och GALET söta, Ymer Ysterkvist :))



Ja, det var lite av varje det - som han sa som spydde om julen ;)

Några fler foton har jag inte på lager just nu och anfallet har inte gått över (pärskans oxå!) så det är bara att bita ihop och ge sig ut.





 
 
Ingen bild

A-K

25 december 2009 20:32

Jösses jag skriver ju fel i varenda kommentar, får ju skämmas!! Hmm kan jag skylla på hög ålder (36) nja det kan jag nog inte göra, men för mycket stark glögg så här i juletid ja där har vi förklaringen till min förvirring! Nytt försök: God jul önskar jag dig, Ymer, Gusten, Quba och HJALMAR!!!

 
Ingen bild

Larsson

25 december 2009 23:43

A-K; Jodu, det där med glögg är inte att leka med...

Å ALLA vi önskar en god fortsättning på glö...på julfirandet! :)

 
Ann-Louise

Ann-Louise

26 december 2009 08:33

Vi har också fått megamycket snö. Fast här finns ingen som ids skotta. Om några dagar har det ändå regnat bort.... i hope.
Kan ligga över nyår - sen får det bli vår =D!

God fortsättning på julen och gott nytt år!

http://hastochhund.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Larsson

26 december 2009 09:31

Ann-Louise; Där håller jag med dig - första veckan i januari borde våren komma!!

 
Ingen bild

Lars P

26 december 2009 09:43

God fortsättning på Julen !! Fina bilder som vanligt !!!

 
Ingen bild

Larsson

26 december 2009 11:03

Lars P; Tackar! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Larsson - 17 juni 2012 00:54

               Detta, mina vänner & bekanta och nära & kära, blir det sista inlägget i Ymer & Co.   I snart fem års tid har jag skrivit i denna blogg men nu känner jag att det är dax att avsluta. Jag vill från mitt hjärta tacka alla er s...

Av Larsson - 9 juni 2012 22:00

  Hem till mig leder ingen motorväg. Nix, här pratar vi krokig grusväg. Och kör man grusväg så går det ju inte så fort och det är bra för då hinner man se vad som finns vid sidan av vägen. Som rådjur, harar och älgar t ex.   Men ibland får man ...

Av Larsson - 8 juni 2012 11:00

    - Tja! Kan du leken Tafatt? Det går ut på att du springer och vi ska jaga ifatt dej. Fast vi kör en i taget så att du ska ha en chans, he he he     - Du menar så här?       Sen blev det ett kutande och ett springande så de...

Av Larsson - 8 juni 2012 00:00

  "Mitt sommarloooov, vad jätteskönt mitt soooommarlov ska bli..."     Nu sjunger väl inte Grabbarna precis.  Och inte har de lov heller men glädjen de känner över att sommaren är här (det står det iaf i almanackan) det kan man inte ta mi...

Av Larsson - 7 juni 2012 14:00

  Först såg det ut...   så här.   I nästa minut (nåja, kanske inte bokstavligen då ;) såg det ut...     SÅ HÄR ! !     Ohh, vad det blev fint!   Toppar man dessutom med en vätte...   ja, då blir det ju helt makalöst...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Sök i bloggen

Värdering


Ovido - Quiz & Flashcards